Hjälp val av hingst

Jealle

Trådstartare
Då har jag bestämt mig för att betäcka mitt sto i år och skulle gärna få hjälp med val av hingst. Hon är e Daveni´r-Martini-Ceylon. Mamman är elitpremierad o jag har haft stor planer för min häst men nu är hon 9 och vi har inte kommit någon jätte vart på vägen... Hon är 164 cm o ganska kvadratisk. Hon har en ok halsansättning men skulle kunna vara mer högrest. Hon är rund och fin över bakdelen och ryggen och rör sig väldigt trevligt genom kroppen. Gångartsmässigt så är alla tre gångarterna i stort sett lika bra. Hon har en mindre framhov och inte den bästa hovkvaliten.

Jag har fastnat för Quaterback (vet att hon dock inte är den ultimata modellen för honom), Ampere och Blue horse Zack. Några tankar om dessa? Några andra förslag? Avkomman kommer jag antagligen behålla själv och blir den lika fin som sin mamma så är jag jättenöjd =)

Sen har jag ännu en fråga. Hon har inte gått på bete så länge jag eller förra ägaren haft henne (sen hon var 4år). Funderar nu på att låta henne gå ut på bete i år. Tror ni att det kan inverka negativt på hennes möjligheter att bli dräktig?

Tacksam för alla svar!!

photo.php
 

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 536
Senast: Jealle
·
Avel Då tänkte jag se om jag kan få lite hjälp med val av hingst. "Min" veterinär seminerar inte med fryst sperma, men kyld. Till mitt sto...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp