Hingst på TAI

Jealle

Trådstartare
Då tänkte jag se om jag kan få lite hjälp med val av hingst. "Min" veterinär seminerar inte med fryst sperma, men kyld. Till mitt sto då. Hon är född 2002 och efter Davenir. Mamma är Martinique, ett elit sto efter Martini-Ceylon.

Dejavue mitt sto är inte så stor, ca 164 cm. Hon rör sig riktigt bra i alla gångarter, aktiv bak och luftig fram. Exteriört är hon ganska kompakt och skulle kunna vara mer högställd.

Jag vill gärna behålla avkomman om den blir riktigt bra. Jag letar efter en hingst som rör sig kanon, är högställt och inte för liten. Gärna en "trend-hingst" om jag skulle komma att sälja fölisen.

Om inte det har framkommit så är det en dressyrhäst jag vill få fram... Har vart sugen på Ampere men han finns bara på fryst. Därför vänder jag mig nu till er som är insatta i denna djungel av hingstar.

Med vänlig hälsning Jeanette
 
Sv: Hingst på TAI

Trakhenerblod kanske? De är ju på modet nu, och ofta bra typförbättrare. Hohenstauffen II?
 
Sv: Hingst på TAI

Tack så jätte mycket för tipset! Verkligen intressant. Helt klart en kandidat :laugh: Vet du vad han har gett?
 

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 545
Senast: Jealle
·
Avel Har nu bestämt mig att betäcka mitt ena sto. Vill gärna ha lite tips om hingst. Hon är snyggt sto ser nästan ut som en hingst...
Svar
9
· Visningar
1 657
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 457
Senast: Görel
·
Avel Då har jag bestämt mig för att betäcka mitt sto i år och skulle gärna få hjälp med val av hingst. Hon är e Daveni´r-Martini-Ceylon...
Svar
0
· Visningar
1 132
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp