Bukefalos 28 år!

M

Mela

har hört att det finns folk som inte vaccinerar sina hundar...vad händer om man inte gör det???
finns det nåt slutdatum då det är för sent att vaccinera sin hund...
jag bara undrar...vet en människa som inte gjort det :(
kan nån??
 
Sv: hjälp!

jag märkte ingenting då inget virus spreds i närheten av min hund.. han gick ovaccinerad efter sista valpsprutan fram till 7 års ålder ungefär.. inget problem alls.. veterinären tyckte inte att det var hela världen ens då de flesta hundarna är vaccinerade så viruset sprids inte iallafall..
och det är bara att ta en grundvaccination om hunden inte tagit sprutor tidigare..

slutdatum är när hunden insjuknat och avlidit..
 
Sv: hjälp!

BeastieBabe skrev:
jag märkte ingenting då inget virus spreds i närheten av min hund.. han gick ovaccinerad efter sista valpsprutan fram till 7 års ålder ungefär.. inget problem alls.. veterinären tyckte inte att det var hela världen ens då de flesta hundarna är vaccinerade så viruset sprids inte iallafall..
och det är bara att ta en grundvaccination om hunden inte tagit sprutor tidigare..

slutdatum är när hunden insjuknat och avlidit..
oj...så det gör inget ifall personen ifråga inte vaccinerar sin hund...hon har inte ens valpvaccinerat den... :crazy:
 
Sv: hjälp!

Gör inget och gör inget. Klart att det gör nåt OM hunden träffar på viruset. Då har den ju inte det skyddet som behövs. En grundvaccination tycker jag att alla hundar ska ha i allafall.
 
Sv: hjälp!

ja det tycker jag oxå...men e det farligt så jag kan banka vett i na
 
Sv: hjälp!

Sveriges hundar är överlag väldigt välvaccinerade. Så att en hund klarar sig att gå ovaccinerad är inte omöjlligt. Men självklart kan hunden insjukna om den träffar någon med virus.

Sedan är det ju bra om alla sköter sina vaccinationer, så att man håller dessa virus borta.

Och med tanke på den invasion av insmugglade chihuahuaer och övriga små hundar så skulle i alla fall jag inte våga gå med ovaccinerade hundar.

Det är väldigt billigt att vaccinera mot vad det blir om hunden skulle insjukna.
 
Sv: hjälp!

tack för era svar..ni e för rara :)
den här personen iaf..(knäppis) hon låter iof inte andra människor eller hundar hälsa på hennes hund men sprids inte virus på annat sätt då??
det sägs ju att man ska "valpvaccinera" finns det nåt stoppdatum när man inte får valpvaccinera???
 
Sv: hjälp!

Valpvaccinera heter det när hunden får de/ den första sprutan.

Det finns ingen LAG på att man ska vaccienra och det är egentlgien itne farligt att inte göra det, så länge hunden inte får sjukdomarna förstås. Det är itne helelr lag på att vaccinera sina barn, men folk gör det för att minska risken att barnet/hunden blir sjuk.

Att vaccienra är bra tycker jag, men jag har själv valt att inte vaccinera varje år, en spruta håller ju egentlgien mer än 1 år och om jag itne träffar så mycket folk och hundar och itne tränar så valde jag att göra så här. Om någon vecka ska alla tre hundarna till vet för en spruta, sedan blir nästa om två år ungefär.
 
Sv: hjälp!

Jag har inte haft mina hundar vaccinerade för dom lämnar inte gården och ingen annan hund kommer hit heller.
Men nu har vi gjort det för alla tre ska med ner till Falsterbo i sommar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har två hundar som äter Nexgard. Vi har fruktansvärt mycket fästingar här, bor i en kuststad i Södermanland, har för mig att jag...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: movi
·
Hundavel & Ras Nu är det nära att XLBullies förbjuds i UK, efter flera ihjälbitna människor. Norge har ju ett införselförbud etc av vissa raser och...
2
Svar
33
· Visningar
3 901
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 654
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp