Elsa2000

Trådstartare
Tror jag blir tokig snart!
Kort bakgrund!! Hästen (10 år) fullt igång, blir oren bak på böjt spår. Ej hälta utan snubblig)
Tar ut en equiterapeut, han blir fräsch igen i ca 10 dagar, sedan är samma problem tillbaka.
Åker iväg till veterinären ( 2 ggr), det som är gjort är: Ultraljudat bäcken, knän,ländrygg, gaffelben,
Röntgat haserna, böjprov efter alla konstens regler. Allt är UA!!!!
Även genomgådd av en kiropraktor/osteopat på kliniken. Och ätit en tolv dagars kur med metacam.
Ej riden på 7 veckor från första veterinärbesöket.
Börjar bli desperat, vad är felet? Någon som har några ideér?
 
Nä dom är bara ultraljudade!
Då hade nog jag röntgat hästen. Låter som relativt typiska problem med knäna. Dom kan visa sig väldigt diffusa. Kan ju vara så att hästen är fräsch efter kiropraktor då hästen förmodligen felbelastar en del och då hjälper det att rätta till den men sedan återkommer problemen igen.
 
Har haft samma hovslagaren i 4 år, och han har inte skott nåt annorlunda den senaste tiden. Känns inte som det skulle vara det!

Nej men inget varar för evigt, och det är kanske det som är problemet att man inte följt hästens utveckling utan verkat och skott som man alltid har gjort.
 

Liknande trådar

Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 086
Senast: Josofinito
·
Foder & Strö Strax efter unghästens inridning börjat blev han diffust halt och först hade jag en veterinär ute som konstaterade dubbel...
2
Svar
32
· Visningar
4 668
Senast: Glimm
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 904
Senast: pews1972
·
Hästvård Hej Känner att jag behöver tips och funderingar på hur jag ska gå vidare med min 5 åriga valack. Historik: Började slutet av...
2
Svar
27
· Visningar
4 024
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp