Bukefalos 28 år!

Hjelp til å få hestene mine i galopp!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

KorsmoLappen

Hei!

Har to avdankede kaldblodshester som jeg jobber med å omskolere. De traver som kanoner begge to, og jeg sliter med å få fattet galopp. Når de først slår over er det en forferdelig humpegalopp, og det finnes ikke samling i det hele tatt! Nærmere spurting :grin:

De blir ridd regelmessig pr. uke, og de er ikke stive. Den ene er 14, den andre er 16. Veldig spreke og kloke hester :)

Har noen noe tips på hvordan jeg kan lære dem galoppfatning? Må man begynne fra bakken med longering? Jobbe mye på volter? De er ikke altfor følsome for skjenkelen, så er det en ide med sporer til mildt bruk?

Sikkert et dumt spm., men jeg trenger virkelig hjelp :) Kanskje noen med kaldblodshester har noen tips til meg??
Veldig tacksam for alle svar!:bow::banana:

Mvh Lotte :laugh:
 
Sv: Hjelp til å få hestene mine i galopp!!

Här finns en väldigt bra tråd, där du säkert kan få flera tips, och/eller utveckla din tråd vidare i den tråden..

Träning av ridtravare

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Er det noen her på Buke som bor i nærheten av Töcksfors som vil hjelpe meg? Jeg kjøpte en jakke på Töcksfors shoppingsenter...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 260
Senast: Bison
·
Träning Rir en fjording på rideskole. Når vi jobber med venstregalopp blir hun forferdelig vrang og sterk. Jeg har vært turrytter i over ett...
Svar
6
· Visningar
1 162
Senast: Naranja
·
Utrustning Jeg har nettopp fått min første wow-sadel i posten. Siden jeg har en hest med kort rygg har jeg kjøpt et par paneler i størrelse 0...
Svar
1
· Visningar
1 147
Senast: VivianK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp