Hö som inte torkar

robl

Trådstartare
Hej.
Nu har vi fått ett litet dilemma här hemma.
Vi slog vår vall, hade toppväder i 7 dagar, på 8onde dagen kom en och pressa i småbalar till oss.
Vi hade hälften på en balvagn och hälften körde vi in i stallet direkt och la ganska så luftigt. Han som pressa till oss sa att vi skulle göra så.
Vi har haft fläkt som stått i stallet dagligen. Idag tänkte vi lägga om det på stället det ska ligga på i höst o vinter och då va alla balar på vagnen mer eller mindre mögliga och dom som la i stallet va inte mögliga men lite fuktiga. Dom står nu en & en med luft mellan så hoppas att dom går att använda.

Undrar om det är någon som vet varför det blivit så?
Min teori:
Antagligen har han pressat förtidigt till oss (på dagen alltså, skulle kanske vänta till eftermiddagen pga dagg) Jag fråga han om det verkligen skulle stå så packat på vagnen och om det gick bra att pressa trots att det va lite dagg och det va inga problem sa han!

Jag är nu skitbesviken o tycker egentligen att han sålt en tjänst som han inte vetat tillräckligt mycket om.
Undrar hur ni hade tänkt kring betalning?
 
Det som börjat mögla är bara att bränna. Förhoppningsvis kan ni rädda lite av det som inte möglat, om det bara är ytfukt, men jag är väldigt tveksam.

Frågan är vad ni köpte in, om ni köpte in tjänsten att pressa tycker jag inte ni kan hålla inne någon betalning. Då har han ju handlat på ert initiativ.
 
Det som börjat mögla är bara att bränna. Förhoppningsvis kan ni rädda lite av det som inte möglat, om det bara är ytfukt, men jag är väldigt tveksam.

Frågan är vad ni köpte in, om ni köpte in tjänsten att pressa tycker jag inte ni kan hålla inne någon betalning. Då har han ju handlat på ert initiativ.

Tack för svaret!

Ja, vi köpte ju tjänsten pressning.
Men vi hade ju kontakt med han innan för hur vi skulle gå till väga. När han va här på förmiddagen så fråga vi både om det gick bra att ha det i vagnen + att om det gick att pressa trots att det va lite dagg kvar sen natten.
Han sa att det va inga problem.

Så egentligen så köpte vi pressning med kunskap om när o hur det skulle pressas kan jag tycka.
Skulle jag pressat till någon o inte haft riktig kunskap om när man pressar utan bara hur maskinen fungerar så hade jag informerat typ såhär "Jag kan pressa till er men har inte mkt kunskap mer än om hur maskinen fungerar"
Så JAG tycker att det är hans ansvar att stå för detta, men ville höra andras åsikter innan jag ringer till honom så inte jag "ångrar" mig i efterhand :)
 
Det som börjat mögla är bara att bränna. Förhoppningsvis kan ni rädda lite av det som inte möglat, om det bara är ytfukt, men jag är väldigt tveksam.

Frågan är vad ni köpte in, om ni köpte in tjänsten att pressa tycker jag inte ni kan hålla inne någon betalning. Då har han ju handlat på ert initiativ.

Ja, vi har kört ut vagnen så det höet inte är i närheten av det som kanske går o använda.
 
Då tycker jag du ska säga precis som det är att du är missnöjd med hans rådgivning. Och att de råden kostat er en hel del. Och sedan se hur han ställer sig till din "reklamation".
 
Då tycker jag du ska säga precis som det är att du är missnöjd med hans rådgivning. Och att de råden kostat er en hel del. Och sedan se hur han ställer sig till din "reklamation".

Bra tips! tack!
Ibland är jag lite väl snabb att ringa o säga ifrån så jag inte hinner fundera över vad som är bäst att säga.
 

Liknande trådar

Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 197
Senast: Lobelia
·
A
Ekonomi & Juridik Finns det någon websida där man kan läsa om vad stallägare/inackordering har för skyldigheter gentemot varann? Har letat på nätet, men...
2
Svar
20
· Visningar
4 458
Senast: Lobelia
·
A
Anläggning I år var första året med det "egna höet". :crazy: Eller rättare sagt, marken är vår men arrendator brukar den, vi får hö som...
Svar
14
· Visningar
2 860
Senast: anni0001
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp