Bukefalos 28 år!

Höbedragare luras på nätet

Samtidigt som det är folk som inte betalat höt de fått levererat när det skulle faktureras.

Jo, men att luras är ju aldrig ok oavsett vilken sida man står på. Det lär ju inte vara samma människor som tar betalt i förskott men inte levererar som de som får levererat men inte betalar.

Om jag inte får levererat av en butik på nätet trots att jag betalat i förväg kan man ju inte säga "samtidigt som folk snattar i affärerna".
 
Finns inga belopp som är ” för små ” för att driva in.
Det handlar nog mera om att det är svårt att driva in svarta pengar tror jag.
Skojare överhuvudtaget gör väl inte världen bättre.
Tyvärr är det väl så atr det är hederliga, som betalat sitt hö, som blir lurade av bedragaren.
Och inte de oärliga , som struntar i att betala sin egen höbonde ett lass hö..
(blir oftast inte mer utan betalning , om bonden är smart)
Men höbönder kan med luras.
Hag lurades att höet jag köpte var årets skörd.. han tog in hö varje sommar.. hästarna gick ner i vikt och jag fodrade dubbelt mot normalt. Sedan säger han att just det jag fick hämta var förra årets skörd för årets skörd sålde han som kaninmat.
Då blev jag förbannad. Hade köpt i flera år och alltid fått bra hö .
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Hag lurades att höet jag köpte var årets skörd.. han tog in hö varje sommar.. hästarna gick ner i vikt och jag fodrade dubbelt mot normalt. Sedan säger han att just det jag fick hämta var förra årets skörd för årets skörd sålde han som kaninmat.
Då blev jag förbannad. Hade köpt i flera år och alltid fått bra hö .

Gammalt hö förlorar inget i näring har jag lärt mig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På en presskonferens under torsdagsmorgonen meddelade statsministern att de pandemirestriktioner som hittills har gällt, tas bort från...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 694
Senast: MML
·
  • Artikel
Hästnyheter Långdals ridcenter i Nykvarn utanför Stockholm läggs nu ner, efter att länsstyrelsen gett ägaren Anne Lindblad ett föreläggande om att...
Svar
0
· Visningar
541
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter SWB-hästen Wega skrev historia när hon tog OS-silver tillsammans med sin ryttare Sara Algotsson Ostholt. Något mer OS blev det dock inte...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp