Bukefalos 28 år!

Högskoleprov

Är det någon mer än jag som ska skriva det i vår?
Några tips för att lyckas?
Träna på gamla prov och gör inte bara ett utan alla du kommer över. Den typen av test är lite som att lösa korsord, första gången är det svårt men man lär sig ganska snabbt hur frågorna är konstruerade och vilka strategier man skall använda och med lite rutin kommer det säkert gå bra för dig :).
 
Det som @kökshäxan skrev är jättebra förberedelse.

När du väl ska skriva, fastna inte på frågor du är osäker på. Svara på allt du kan först, sen kan du gå tillbaka och klura på frågor som kändes svårare. Det är lätt att stressa upp sig om man fastnar och lägger för mycket tid på en fråga.
 
Är det någon mer än jag som ska skriva det i vår?
Några tips för att lyckas?

Jag ska också skriva i vår. Tredje gången😊. Som redan nämnts så träna på gamla prov och försök förstå upplägget så mycket som möjligt.
På Mattedelarna tycker jag det funkat bra för mig att börja med statistikuppgifterna som kommer sist. De är inte speciellt svåra men kräver lite tid och jag upplever att jag tappat enkla poäng där om jag sparat dem till sist och gjort det under tidspress.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Fetaost
·
Hemmet Så nu vill jag veta era bästa tips. Det är ett buriksgolv det handlar om. Det är över 10 års ingrott smuts runt kanterna där hyllorna...
Svar
3
· Visningar
335
Senast: Rosett
·
Kläder & Bli fin Vad använder ni får ansiktstvätt/ ansiktsvatten? Just nu har jag Apotekets Spotstop, tycker att den fungerar bra, men skulle vilja ha...
Svar
15
· Visningar
628
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Kroppen bråkar och jag behöver röra på mig mer så jag funderar på att köpa en Crosstrainer eller ngn liknade träningsmaskin att ha...
Svar
4
· Visningar
453
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp