Bukefalos 28 år!

Hööks höst/vinter 2015-16

Var jag inte redan sur över LF-grejerna igår blev jag det definitivt idag. Dels var det ju problem med katalogen i Chrome. Sen åkte jag iväg till min lokala Hööks-butik. Döm av min förvåning när de knappt fått in _någonting_!! :eek: :rage:
De hade de luddiga tröjorna, Mulleschabraken enbart i allroundmodell, och två par nya ridbyxor. That's it.
Nu är jag arg på riktigt!! :rage:

Får väl åka till en annan, större (?) Hööks på annat ställe imorgon....:mad:

Blev dock sugen på ännu fler grejer när jag såg dem i katalogen....:d
 
Tyckte de hade ovanligt mkt fint denna gång. Typiskt när man inte har ngn häst för tillfället :( Men lite mysiga tröjor kan man kanske rättfärdiga att köpa, de kan man ju ha när man går med hunden :) Var en massa fina tröjor, jackor och västar tyckte jag. På hästsidan hittade jag några fina träns och en del fina täcken. Ingen som vill skänka mig en häst så jag kan shoppa ;)
 
Tyckte de hade ovanligt mkt fint denna gång. Typiskt när man inte har ngn häst för tillfället :( Men lite mysiga tröjor kan man kanske rättfärdiga att köpa, de kan man ju ha när man går med hunden :) Var en massa fina tröjor, jackor och västar tyckte jag. På hästsidan hittade jag några fina träns och en del fina täcken. Ingen som vill skänka mig en häst så jag kan shoppa ;)
Du kan få köpa till min häst... ;)
 
Tyckte de hade ovanligt mkt fint denna gång. Typiskt när man inte har ngn häst för tillfället :( Men lite mysiga tröjor kan man kanske rättfärdiga att köpa, de kan man ju ha när man går med hunden :) Var en massa fina tröjor, jackor och västar tyckte jag. På hästsidan hittade jag några fina träns och en del fina täcken. Ingen som vill skänka mig en häst så jag kan shoppa ;)

Du kan få köpa till mina med :D
 
Jag blev så glad, det första jag såg var så snyggt. Mums på det gröna schabraket med guldlogga :d:love:... smälte inombords. Sedan kom jag på att det är hööks och blev ledsen.:arghh::cry: Det är snyggt på produktbilden, jo visst! Men kvalitén och passformen kommer tyvärr inte hålla den klass jag vill och jag kommer inte vara nöjd.

Kläderna är som vanligt inte någon superhit i mina ögon, det var någon ljusblå skjorta som kanske kan leta sig hem och någon slit och släng grej men inget mer.

Det enda som säkerligen kommer köpas (förutom täcken från horseware men räknar inte dem som en "hööks nyhet") är boots, bruna läder(liknade) med fårull till ok pris. Skiter nästan i att hästen oftast ej behöver boots. Man måste ha luddboots ibland till dressyroutfits och därmed basta!
 
Tror jag ska slå till på lite Horseware inför vintern, men hur hade ni gjort?

Alt 1. Amigo Bravo Plus Heavy 400 g för 1850 kr + Amigo Bravo 100 g för 1700 kr = 3550 kr

Alt 2. Rambo Duo 100g + 300 g foder för 3100 kr.


Lutar åt Rambot men är det dumt att ha ett o samma täcke och bara ta ur/i foder?
 
Mycket intressanta nyheter och nya märken Hööks har tagit in, men främst lägger jag märke till en generell prishöjning på i stort sett samtliga produkter.
 
Jo, Hööks börjar bli dyrt :eek:. Inte värt att köpa deras egna grejer nästan alls längre bortsett från småkrafs när man kan få kvalitetsmärken för någon hundralapp mer. De flesta av deras läderprodukter tycker jag håller riktigt bra kvalitet men täckena och schabraken kommer jag nog undvika. Dock kul att de tar in fler och fler nya märken.
 
Tråkig katalog.

Den grå reflexjackan och så Mullegrimma och schabrak i lila till lillponnyn var det enda som väckte minsta "åh". I övrigt så gäsp.

Smart med sidostycket för hackamore, men det är ju eg ingen nyhet - bara hos Hööks.

HW är de dyra på - men går fortare köpa hos dem än Strömsbergsgård.
 
Tycker det fanns mycket snyggt i katalogen. Tyvärr är allt intressant i stora storlekar och till vår B-ponny hittade jag ingenting. Det jag fastnade för var bootsen med fårskinn, stalltäcket Hamish och grimman med läderdetaljer och matchande grimskaft. Skulle även behöva nya benreflexer och gillade de diskreta i svart och silver.
 
Tror jag ska slå till på lite Horseware inför vintern, men hur hade ni gjort?

Alt 1. Amigo Bravo Plus Heavy 400 g för 1850 kr + Amigo Bravo 100 g för 1700 kr = 3550 kr

Alt 2. Rambo Duo 100g + 300 g foder för 3100 kr.


Lutar åt Rambot men är det dumt att ha ett o samma täcke och bara ta ur/i foder?

Jag skulle nog ta rambo vist skönt med två täcken men du får tre års garanti på täcket. Jag har ju bytt ut mitt ena tre gånger då det inte hållt tätt längs med sömmen och utan att de har knorrat en enda gång och nu läcker inte täcket :P visserligen har mina Amigo aldrig varit problem med men jag har hört att det kan bli problem om du ska byta varor som inte är hööks egna då de måste gå via en speciell reklamation
 
Jag skulle nog ta rambo vist skönt med två täcken men du får tre års garanti på täcket. Jag har ju bytt ut mitt ena tre gånger då det inte hållt tätt längs med sömmen och utan att de har knorrat en enda gång och nu läcker inte täcket :P visserligen har mina Amigo aldrig varit problem med men jag har hört att det kan bli problem om du ska byta varor som inte är hööks egna då de måste gå via en speciell reklamation

Hur fungerar det då om jag skulle köpa Rambot hos hööks och det inte håller måttet dessa 3 år? Är det hööks jag vänder mig till eller HW direkt?
 
Hur fungerar det då om jag skulle köpa Rambot hos hööks och det inte håller måttet dessa 3 år? Är det hööks jag vänder mig till eller HW direkt?[/QUOTE
.
Du kommer vända dig till hööks som sen vänder sig till reklamation. Sen ska de skicka täcket och så ska de se att det är fel på det och sen kanske du får ett nytt. Där jag har köpt ifrån så har jag bara behövt skicka bilder på "skadorna" och så har de kontaktat HW som godkänt jag har fått ett nytt täcke sen har jag skickat tillbaka täcket som är reklamerat
 
Jag tycker att det fanns jättemycket fint! Älskar hösten och höstkläder och gillar blått och grått även om höstkänslan uteblev lite i årets katalog.
Jag ska absolut prova de blommiga ridbyxorna, flera av tröjorna och ska klämma på islandsvojlockarna. Mina favoritridbyxor Trenton finns nu i cerise såg jag..måste provas! Överlag ser islandsprodukterna uppdaterade ut och tycker det fanns en hel de nytt i hela katalogen som iaf ser lite shysstare ut än tidigare.
 
Jag är sugen på:
Tröjor:
"Trapani" i grönt,
"Leva" i rött (vinrött)
"Blixtra" i blått

-och sen däckelunderlägget Viebke.

Kanske ridbyxorna Vigevano i grönt, om det passar min kroppsform :p
 
Rätt ok grejor för både häst, hund och människa. Tyvärr glest med bra saker på westernfronten och det är lite synd eftersom vi har Hööks så nära, hade önskat ett något bättre sortiment där. Sen kan dom ju sluta med QC sadlarna för dom ska inte ligga på hästryggar. Finns ju bättre budgetsadlar även i western, med bommar som tål lite jobb.

Åker nog ner till butiken och handlar på plats, lite tröjor till mig och kanske en jacka. I övrigt har jag nog shoppat klart för i år ;)
 
Jag gillade Dressyrschabrak Belfiore JH Collection, kommer antagligen köpa både ett blått och ett grönt beroende på vad hästen har för färg, gillade även Clifton dressyrschabrak, vill ha ett rosa! Men beror ju på vad hästen har för färg ;-)

Och ja, Mulle saker går alltid hem! Samt deras nya ulltäcke, så svårt att hitta ulltäcken i vettig prisklass. Alla säljer de där hemska fleecen :-(
Överlag, ganska tråkiga nyheter. Inget jätte wow förutom Belfiore marinblåa schabrak som jag blev kär i. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 074
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 415
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 185
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 621
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp