Bukefalos 28 år!

Hoppar av från M och går till SD

När två kvinnor ryker samman så kan vad som helst hända. Här gäller det att rädda sig självt före en Allians. Likaså gäller det för KD. SD + M+ KD borde nu god tid före valet börja sammarbeta. Detta skulle rädda både M och KD. Då spricker Alliansen med det är ju skit samma för då överlever AKB Annie och blir statsminister
Ingenting är statiskt i världen..det kanske är dags för C att kliva fram istället för M Centerpartisten har ju visat sig vara rät duktig på att föra ut deras politik och verkar ha förmåga att ta folk...
 
En del som hoppat av ett parti har suttit kvar som "politisk vilde" att direkt gå med i ett annat parti under mandatperioden är att lura sina väljare.
Det kan det vara, men det kan ju lika gärna vara tvärtom. Hans väljare kanske stöder honom i hans linje...Det är ngt vi inte vet ngt om.
 
Om SD skulle bli största parti efter nästa val, hur mycket makt ger det ? Om all andra partier röstar ner deras förslag? (Vet inte vilka termer att använda, lika bra att skriva det här till pk-buke, håller tummarna för att ni förstår vad jag menar :up: )
 
Frågan är väl hur länge AKB får ha kvar sitt jobb...
Det finns ju ingen tillstymmelse till att hon är ifrågasatt. Alla i M sitter ju som tysta möss i sina hörn och säger inte ett pip ;). Däremot var det en M:are som gjorde slag i saken och gick över till SD igår.
 
Om SD skulle bli största parti efter nästa val, hur mycket makt ger det ? Om all andra partier röstar ner deras förslag? (Vet inte vilka termer att använda, lika bra att skriva det här till pk-buke, håller tummarna för att ni förstår vad jag menar :up: )
Mycket svårt att svara på. Det beror ju bla på med vilka siffror SD blir störrst
 
Lågstadienivå har det vart länge!

För vem? Ett framgångsrikt, modernt, sekulärt land i toppen av alla globala jämförelser? Ett samhälle som har klarat att bidra på topp (relativt sin storlek) i en global flyktingkris - och fortfarande står där i välfärdstoppen med en ekonomi starkare än någonsin.

Som rasisterna och xenofoberna beskriver som en katastrof , där har vi lågstadienivå. Att helt bortse från verkligheten för att den inte stämmer med sin egen önskedröm om vita arier, stängda gränser och dansande runt midsommarstänger och kvinnor som lagar god mat bakom spisen och håller sig undan maktens manliga korridorer.

Så ser inte Sverige ut och ska heller aldrig nånsin göra. Svunna tider är svunna av en anledning. Utveckling sker av en anledning.
 
För vem? Ett framgångsrikt, modernt, sekulärt land i toppen av alla globala jämförelser? Ett samhälle som har klarat att bidra på topp (relativt sin storlek) i en global flyktingkris - och fortfarande står där i välfärdstoppen med en ekonomi starkare än någonsin.

Som rasisterna och xenofoberna beskriver som en katastrof , där har vi lågstadienivå. Att helt bortse från verkligheten för att den inte stämmer med sin egen önskedröm om vita arier, stängda gränser och dansande runt midsommarstänger och kvinnor som lagar god mat bakom spisen och håller sig undan maktens manliga korridorer.

Så ser inte Sverige ut och ska heller aldrig nånsin göra. Svunna tider är svunna av en anledning. Utveckling sker av en anledning.

Jag ser bara en stor sandlåda, ser inget av vad du ser, varken det du kallar bra eller det du kallar dåligt
 
Nu har ju alla som accepterar den demokratiska processen, men samtidigt vill lägga in begränsningar i den, ett problem.
Ska man acceptera folkviljan eller ska man inte.
Att Sjöberga i bitterhet över dagens situation hemfaller till överdrifter "Som rasisterna och xenofoberna " är väl förståeligt. Speciellt som L verkar ta bra med stryk i opinions-undersökningarna, 5,5% är ju inte så mycket att hänga i julgranen ;)
Om nu det politiska landskapet skulle bli det vid valet, det som det uppvisar nu så lär det hela ta en ny vändning.
Jag säger det igen, en väg att gå vore att S och M bildade en regeringskonstellation förutsatt att man har egen majoritet.Lägg till C så har de troligen det...
MP lär ha så mycket inre stridigheter efter att ha tvingats ta en massa obekväma beslut i regeringsställning så jag vet inte var det partiet kommer att hamna.
Idag är det väl egentligen bara 4 partier som med stor sannolikhet kommer att ha tyngd, det är S, M, C och SD. Tyngd i form av parlamentsplatser. De andra hamnar väl straxt över eller (förhoppningsvis) under 4%
 
Kan du ge några konkreta exempel på vad som är fel?

Rättsväsendet. Brott kommer man alltid att ha men de senaste 10 åren har nya typer av brott betydligt ökat i Sverige tex stenkastning på ambulanser och poliser, hedersmord, terrorism, rån och misshandel av pensionärer, gruppvåldtäkter "med nya inslag"; våldtäkt av rullstolsbunden, av en pensionär och den som streamades på nätet. Ingen våldtäkt är ok men dessa får nackhåren att resa sig.

Framförallt tycker jag att straffen är för låga, speciellt för våldtäkter där man förstör någons liv för all framtid.

Och vad alla som jobbar inom polisen verkar ha påpekat sedan dom bytte organisation är att det inte fungerar och poliser lämnar yrket och nu vill man sänka kraven på utbildningen så att fler kan ansöka... Jag tycker helt enkelt inte det är rätt väg att gå.
Ska vi sänka kraven på läkarutbildningen också så att fler kan operera?

Enligt @sjoberga som noterat att jag inte befinner mig i Sverige just nu, så automatiskt vet jag ingenting och säger att jag fått fel bild av media?
Så du kan väl berätta för mig och alla andra som läser SvD vad som är den rätta bilden?
 
Rättsväsendet. Brott kommer man alltid att ha men de senaste 10 åren har nya typer av brott betydligt ökat i Sverige tex stenkastning på ambulanser och poliser, hedersmord, terrorism, rån och misshandel av pensionärer, gruppvåldtäkter "med nya inslag"; våldtäkt av rullstolsbunden, av en pensionär och den som streamades på nätet. Ingen våldtäkt är ok men dessa får nackhåren att resa sig.

Framförallt tycker jag att straffen är för låga, speciellt för våldtäkter där man förstör någons liv för all framtid.

Källa på det? Tex vederhäftig brottsstatistik. Vad "nya inslag" är får du gärna klargöra.

Att Sverige har en hög våldtäktsstatistik förklaras delvis med att här ses det faktiskt som ett allvarligt brott till skillnad från flera andra länder. Det gör också att anmälningsbenägenheten är stor, de som blir utsatta vet att det är ett brott och att det kommer att utredas. Andra länder friserar sin statistik genom att det vi ser som våldtäkt helt enkelt inte är brottsligt. Sedan är bevisningen givetvis svår eftersom det ofta blir ord mot ord.

Var vänlig lägg inte sten på börda också, en våldtäkt behöver inte alls "förstöra någons liv för all framtid". Att ha den inställningen gör det verkligen inte lättare för våldtäktsoffer att komma tillbaka.

Vi ska inte ha ett samhälle där straffen färgas av ett hämndtänk. Strängare straff är heller inte lösningen utan en vettig rehabilitering (givetvis i kombination med straff).

Och vad alla som jobbar inom polisen verkar ha påpekat sedan dom bytte organisation är att det inte fungerar och poliser lämnar yrket och nu vill man sänka kraven på utbildningen så att fler kan ansöka... Jag tycker helt enkelt inte det är rätt väg att gå.
Ska vi sänka kraven på läkarutbildningen också så att fler kan operera?

Omorganisationen har absolut problem och borde verkligen ha arbetats igenom bättre innan implementeringen. Samtidigt är det få myndigheter som klarar sig utan omorganisationer men här blev det ett oförsvarligt tapp.

Jag håller med om att kraven för antagning till polishögskolan inte ska sänkas precis som jag anser att kraven till andra utbildningar också ska vara förhållandevis höga.

Enligt @sjoberga som noterat att jag inte befinner mig i Sverige just nu, så automatiskt vet jag ingenting och säger att jag fått fel bild av media?
Så du kan väl berätta för mig och alla andra som läser SvD vad som är den rätta bilden?

Att inhämta information från endast en mediekanal (även om det är en seriös kanal) ger sällan en god bild av läget.
 
Rättsväsendet. Brott kommer man alltid att ha men de senaste 10 åren har nya typer av brott betydligt ökat i Sverige tex stenkastning på ambulanser och poliser, hedersmord, terrorism, rån och misshandel av pensionärer, gruppvåldtäkter "med nya inslag"; våldtäkt av rullstolsbunden, av en pensionär och den som streamades på nätet. Ingen våldtäkt är ok men dessa får nackhåren att resa sig.

Framförallt tycker jag att straffen är för låga, speciellt för våldtäkter där man förstör någons liv för all framtid.

Och vad alla som jobbar inom polisen verkar ha påpekat sedan dom bytte organisation är att det inte fungerar och poliser lämnar yrket och nu vill man sänka kraven på utbildningen så att fler kan ansöka... Jag tycker helt enkelt inte det är rätt väg att gå.
Ska vi sänka kraven på läkarutbildningen också så att fler kan operera?

Enligt @sjoberga som noterat att jag inte befinner mig i Sverige just nu, så automatiskt vet jag ingenting och säger att jag fått fel bild av media?
Så du kan väl berätta för mig och alla andra som läser SvD vad som är den rätta bilden?
Glöm inte alla skjutningar. Det är nytt de senaste åren.
 
För vem? Ett framgångsrikt, modernt, sekulärt land i toppen av alla globala jämförelser? Ett samhälle som har klarat att bidra på topp (relativt sin storlek) i en global flyktingkris - och fortfarande står där i välfärdstoppen med en ekonomi starkare än någonsin.

Som rasisterna och xenofoberna beskriver som en katastrof , där har vi lågstadienivå. Att helt bortse från verkligheten för att den inte stämmer med sin egen önskedröm om vita arier, stängda gränser och dansande runt midsommarstänger och kvinnor som lagar god mat bakom spisen och håller sig undan maktens manliga korridorer.

Så ser inte Sverige ut och ska heller aldrig nånsin göra. Svunna tider är svunna av en anledning. Utveckling sker av en anledning.
Hur många xenofober finns det i landet och källa på det tack. Ditt ord duger inte. Sen är det så att SD nu är näst störrsta parti enligt AF och det är ingen källa som står på SD:s sida. Det är verkligheten som Lena Melin refererar till dvs vad väljarna anser o tycker
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp