Bukefalos 28 år!

Hoppträning med tinker Laura

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppning, det bästa Tinkern vet och matte med. Känslan av att det är omöjligt när hon stormar mot hindret men att hon flyger över utan att tveka. Hur fel det än blir. Vi tränar mycket på lugnt och kontrollerat. Trodde aldrig jag skulle vilja hoppa en så pigg häst. Men på henne är jag aldrig rädd. Ner med hälarna och håll om. Hon är superlätt i munnen, så fast det går fort känns det som om jag har kontroll.(jag vet, det är en känsla). Kombinationer och raka hinder går bra. S- kurva till höger på sex galoppsprång sämre men hon hoppar fast det är snett. Hon känner när matte blir trött och undrar om hon ska fortsätta, så ett smack, ja, det ska vi. Klumpen på ryggen måste bara andas så kör hon igen. Blir så frustrerad på mig själv. Sist vi hopptränare var i december och då var kondisen skitdålig.orkade knappt uppvärmningen. Så jag har tränat på lunchen, tre gånger i veckan! Crxworks, styrketräning och body balance. Så orkar jag inte ändå! Fast visst nu orkade jag till slutet iallafall. Bara fortsätta träna!.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok sista hoppträningen för i år. Som vanligt en taggad tinker häst. Det går verkligen att galoppera på stället innan man får mattes order...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: indra2012
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Hoppträning med tinkern, kan bara sluta på ett sätt. Hon är verkligen hoppglad.:). På uppvärmningen gjorde vi volter som ökades och...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: indra2012
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok tänkte träna lite på lunchen på gymmet. Kan ju inte vara så jobigt. 25 minuter bara. Sedan hoppträning med Laura på kvällen, gode värld...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: indra2012
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tinkern slår rekord. Hoppar jättefint igen. Lyssnar och tänker. Så vi fick beröm igen av tränaren. Är det för att jag tränar och orkar...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: indra2012
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp