Hudvårdstråden 2

Tips på billig bra hudkräm? Har testat lite olika, gillar LdB Gotland fast den är lite tunn, Niveas blåa 5nånting känns nästan som tunnare zinkpasta att smeta på alltså har en viss strävhet som jag inte riktigt gillar. Garnier bodybutter kändes väldigt slimig och kändes som det blev en hinna liksom.

Lite dyrare krämtips tas också emot men jag vill ha nåt lite billigare att komplettera med då jag ibland smörjer in mig flera gånger dag när jag gymmat tex.

Jag håller på att prova CeraVes ansiktskräm. Den känns helt ok! Jag kommer nog ha den som mitt billigare alternativ. Den med spf blir nog min kräm för ansiktet i sommar.
 
Tips på billig bra hudkräm? Har testat lite olika, gillar LdB Gotland fast den är lite tunn, Niveas blåa 5nånting känns nästan som tunnare zinkpasta att smeta på alltså har en viss strävhet som jag inte riktigt gillar. Garnier bodybutter kändes väldigt slimig och kändes som det blev en hinna liksom.

Lite dyrare krämtips tas också emot men jag vill ha nåt lite billigare att komplettera med då jag ibland smörjer in mig flera gånger dag när jag gymmat tex.

Kika på CeraVe, La Roche-Posay och Eucerin!
 
Tips på billig bra hudkräm? Har testat lite olika, gillar LdB Gotland fast den är lite tunn, Niveas blåa 5nånting känns nästan som tunnare zinkpasta att smeta på alltså har en viss strävhet som jag inte riktigt gillar. Garnier bodybutter kändes väldigt slimig och kändes som det blev en hinna liksom.

Lite dyrare krämtips tas också emot men jag vill ha nåt lite billigare att komplettera med då jag ibland smörjer in mig flera gånger dag när jag gymmat tex.

Till kroppen? Änglamarks i pumpflaska + häller i lite olivolja.
 
Tips på billig bra hudkräm? Har testat lite olika, gillar LdB Gotland fast den är lite tunn, Niveas blåa 5nånting känns nästan som tunnare zinkpasta att smeta på alltså har en viss strävhet som jag inte riktigt gillar. Garnier bodybutter kändes väldigt slimig och kändes som det blev en hinna liksom.

Lite dyrare krämtips tas också emot men jag vill ha nåt lite billigare att komplettera med då jag ibland smörjer in mig flera gånger dag när jag gymmat tex.
Aveeno Skin Relief tycker jag återfuktar bra men går också snabbt in i huden.

Eucerin Urea Repair Plus är lite dyrare, så jag varvar mellan den och ovanstående
 
Tips på billig bra hudkräm? Har testat lite olika, gillar LdB Gotland fast den är lite tunn, Niveas blåa 5nånting känns nästan som tunnare zinkpasta att smeta på alltså har en viss strävhet som jag inte riktigt gillar. Garnier bodybutter kändes väldigt slimig och kändes som det blev en hinna liksom.

Lite dyrare krämtips tas också emot men jag vill ha nåt lite billigare att komplettera med då jag ibland smörjer in mig flera gånger dag när jag gymmat tex.
Jag gillar den vita flaskan från Nivea, Express hydration. Den sjunker in snabbt och är inte sträv som den blåa.
 
Har ni några favoritprodukter som ni blir stressade av när de är slut? :D

Jag har en tuff månad, först tog min Beauty of joseon-solkräm slut (vänjer in ny) och idag tog min Purito Sleeping Pack slut. :nailbiting: Jag får sluta testa nytt och hamstra mina favvisar känns det som.

Fast jag är väldigt nyfiken på L300s nya niacinamidserie... :angel1:
 
Har ni några favoritprodukter som ni blir stressade av när de är slut? :D

Jag har en tuff månad, först tog min Beauty of joseon-solkräm slut (vänjer in ny) och idag tog min Purito Sleeping Pack slut. :nailbiting: Jag får sluta testa nytt och hamstra mina favvisar känns det som.

Fast jag är väldigt nyfiken på L300s nya niacinamidserie... :angel1:

Jag har slut på alla fuktkrämer nu, har bara en olja kvar (och solkräm), det är lite panik 😂. Tar ju några dagar att anlända...
 
Tips på billig bra hudkräm? Har testat lite olika, gillar LdB Gotland fast den är lite tunn, Niveas blåa 5nånting känns nästan som tunnare zinkpasta att smeta på alltså har en viss strävhet som jag inte riktigt gillar. Garnier bodybutter kändes väldigt slimig och kändes som det blev en hinna liksom.

Lite dyrare krämtips tas också emot men jag vill ha nåt lite billigare att komplettera med då jag ibland smörjer in mig flera gånger dag när jag gymmat tex.
Jag köper doves body lotion med avokado eller kokos, 400 ml förpackningen på rusta. Oftast väldigt billig o bra för pengen!
 
Hur funkar det med "bäst före datum" på hudkrämer? Jag har ex en svindyr fuktkräm avsedd för sommartiden med hög spf. Kan man använda den i sommar också? Antar SPF:en kanske inte är 100% längre men som hudkräm?
 
Tips på sommarkräm för känslig hy (blir lätt rödflammig och kliig) med spf i? måste börja tänka på detta nu inför min kommande tranplation.

Bra enkel rengöringsgel/kräm/tvål för ansiktet som är mild? Jag provar lite olika men efter några ggr kliar det i ansiktet så jag blir tokig.
 
Tips på sommarkräm för känslig hy (blir lätt rödflammig och kliig) med spf i? måste börja tänka på detta nu inför min kommande tranplation.

Bra enkel rengöringsgel/kräm/tvål för ansiktet som är mild? Jag provar lite olika men efter några ggr kliar det i ansiktet så jag blir tokig.
Jag gillar ceraves ansiktskräm med SPF (får lätt irriterade ögon av spf) och deras ansiktsrengöring är mild.

1000013262.jpg
 
Hur funkar det med "bäst före datum" på hudkrämer? Jag har ex en svindyr fuktkräm avsedd för sommartiden med hög spf. Kan man använda den i sommar också? Antar SPF:en kanske inte är 100% längre men som hudkräm?
9-18 månader har jag hört, jag hade använt den så länge den inte lukta konstigt eller såg konstig ut. Kanske inte om det är c-vitamin i eller om det är skinome för den är ju okonserverad.
 
Någon som har tips på solskydd till mittbenan? :D Vill helst inte flotta ner håret. Körde med evy förra året efter att ha bränt mig, det blev inte speciellt snyggt kan jag säga. Har sneglat på Coola som har någon spray men har också tänkt att mineral-solskydds-concealer borde bli perfekt för mig som är brunett? Vill helst inte ha vitt pulver i huvet heller... ;)
 
Någon som har tips på solskydd till mittbenan? :D Vill helst inte flotta ner håret. Körde med evy förra året efter att ha bränt mig, det blev inte speciellt snyggt kan jag säga. Har sneglat på Coola som har någon spray men har också tänkt att mineral-solskydds-concealer borde bli perfekt för mig som är brunett? Vill helst inte ha vitt pulver i huvet heller... ;)
Skulle köpa någon mist.
Jag hade denna samt en annan liknande förra året och lämnade ingen vit hinna. Perfekt för att bättra på i ansiktet över dagen om man har smink.

La Roche-Posay Anthelios Anti Shine Mist SPF50+​

 

Liknande trådar

Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: MissFideli
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
138
Senast: Gramse
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
237
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 912
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp