Hundar i bur. En undran

Seabaz

Trådstartare
En gammal tråd som var förut var ju att man fick ha med hundar på bussen gratis om man hade den i en transportbur...
Nu undrar jag hur det är med att gå in i affärer och sånt om man har sin hund (eller katt för den delen) i bur med sig?

Mataffärer förstår jag att man inte får och jag tror inte man får i andra affärer heller, men jag blev osäker så därför tänkte jag fråga.

Sen kan man ju alltid fråga innan man går in också, men typ det brukar ju sitta skjyltar på dörrarna att man inte får ha hund osv....

Ni förstår nog hur jag menar, gäller det även hund/katt i bur?
 
Sv: Hundar i bur. En undran

Seabaz skrev:
En gammal tråd som var förut var ju att man fick ha med hundar på bussen gratis om man hade den i en transportbur...
Nu undrar jag hur det är med att gå in i affärer och sånt om man har sin hund (eller katt för den delen) i bur med sig?

Mataffärer förstår jag att man inte får och jag tror inte man får i andra affärer heller, men jag blev osäker så därför tänkte jag fråga.

Sen kan man ju alltid fråga innan man går in också, men typ det brukar ju sitta skjyltar på dörrarna att man inte får ha hund osv....

Ni förstår nog hur jag menar, gäller det även hund/katt i bur?

Jag tor inte att du får ta med dig djuret in pga allergier. Så det är nog förbud i alla sorters butiker. Förutom djuraffärer såklart :)
 
Sv: Hundar i bur. En undran

Ja. När det handlar om livsmedel så spelar det ingen roll om hunden sitter i bur eller ej. Det handlar om hygien och mat... Inte för att jag tycker att det är ohygieniskt med lite hundhår i smöret. Lite skit rensar magen.. :d
 
Sv: Hundar i bur. En undran

Haha då skulle dom komma hem till mig och äta. damsuger var och varannan dag men dom där små håren är ihärdiga! Helst i maten och vid matlagning eller som du säger, i smöret.
Eller dricksglaset man precis tog ut från skåpet... hehe
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 355
Senast: Milosari
·
Hundträning Jag har aldrig cyklat med hund ordentligt så nu kommer jag kanske ställa några dumma frågor men jag vill göra det på rätt sätt. Är det...
Svar
14
· Visningar
1 384
Senast: lytesout95
·
L
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 170
Senast: hastflicka
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 812
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp