Bukefalos 28 år!

Sv: hundfoder

Hur blev hundarna när de inte fungerade på Axess? Bara nyfiken..

Jag har aldrig träffat en hund som i mitt tycke funkar bra på axess.
De har sett trista ut i pälsen, mjälliga. bajsat jätteofta och fisit som sjutton.
Tror det beror på det höga veteinnhållet och lågt med fett.

Själv har jag av förståliga skäl inte testat med axess, men pedegree och det funkade inte alls på min rottis som däremot fungerade utmärkt på doggy.
När jag flyttade och inte hade bil så provade jag mig igenom en del av matbutikernas sortiment och doggy slog inte bara dom utan även en hel del av de dyra fodren.
 
Sv: hundfoder

Jag har aldrig träffat en hund som i mitt tycke funkar bra på axess.
De har sett trista ut i pälsen, mjälliga. bajsat jätteofta och fisit som sjutton.
Tror det beror på det höga veteinnhållet och lågt med fett.

Själv har jag av förståliga skäl inte testat med axess, men pedegree och det funkade inte alls på min rottis som däremot fungerade utmärkt på doggy.
När jag flyttade och inte hade bil så provade jag mig igenom en del av matbutikernas sortiment och doggy slog inte bara dom utan även en hel del av de dyra fodren.

Magnussons har gett strålande/slående resultat på allergihundar.
Det finns att köpa på stor matvarukedja där Stig arbetar;)
Vad jag förstår kan Nordic väl hamna under kriteriet BARF.
 
Sv: hundfoder

Om man har en hund ska man ge den det bästa ochd et behöver verkligen inte vara det dyraste! (Se Plus-inslaget på svt) men man ska veta att anledningen till att hundar gillar Axess och andra lågprisfoder är att de besprutas med en fett-buljongblandning när de bakats klart. Detta innebär att det smakliga (och det som luktar mest) sitter utanpå kulan vilket gör att hundarna äter det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 641
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Uttjatat ämne... jag vet. :o Hunden jag nu betalat handpenning på, han är född i oktober. Frågade om vilket foder han åt och hur länge...
2
Svar
27
· Visningar
2 184
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Skulle ni tänka om, om ni bytt foder och hunden har börjat "skrubba nosen" efter varje mål? Vi har långsamt gått över från Royal canin...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 741
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp