Bukefalos 28 år!

H

Hannah0407

Jag är en mindre vetande person inom området och undrar nu var ni tycker och tänker och vad som faktiskt gäller.

Jag har en tid uppmärksammat att en av hundägarna i våran lilla by har sin hund ute i hundgår, helt okey så långt. det jag reagerade på vad att hunde JÄMNT sitter i hundgården.

Jag har sett att dom tar in den runt ca 18.00 (när dom kommer hem och släpper ut den i hundgården ca 07.00 (när dom åker iväg)

det som gör att jag uppmärksammat detta är att hunden skäller så fasligt varenda gång den blir lämnad/hämtad.

Dom har en fin och stor hundkoja skall dock tilläggas men är det verkligen okey att lämna en hund ensam så länge helt själv? det är dessutom en dalmatiner. jag har inte en aning om hur tåliga dom är eller hur vida dom är passande för detta.

tacksam för svar!
 
Sv: Hundgård

Hund som hålls i rasgård dygnet runt ska få mat, vatten, ha skydd för väder och vind + "berikad miljö" samt får komma ut på promenad 1 gång/dag.

Eftersom hunden i ditt exempel tas in runt 18:00 varje dag så är där inga problem ur den aspekten.
 
Sv: Hundgård

Jag pratade med ägaren en gång för ett tag sedan och då framkom det att hon ska ta en kull på sin tik eftersom det skulle vara bra för livmodern, finns det någon som vet vad hon menade då jag inte förstog men inte ville verka korkad och fråga henne? eller innebörden av det. det skulle inte vara i avelssyfte utan av rena hälsoskäl för hon ville ha en friskare hund.

Är det verkligen bra att valparna får växa upp i en sådan miljö eller kan det bli problem om man tar en valp som är uppfödd i sådan?

nu har jag ju inte pratat med ägaren hur hon ska gå tillväga när hon nu ska ha sin kull men jag går händelserna lite i förväg.
 
Sv: Hundgård

Rent bs att en valpkull är bra för hälsan och under inga omständigheter kan de har tik + små valpar i hundgård över dagarna innan valparna blivit tämligen stora.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 271
Senast: Lobelia
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 307
Senast: Cocos
·
Övr. Hund Trådrubriken refererar inte till hantering av en hund, så det är sagt 😉 men lite bakgrundshistoria på mitt problem. Vi har en...
Svar
15
· Visningar
1 447
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 865
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp