Bukefalos 28 år!

Hur åker du taxi?

Vissa tar extra betalt för att ha en person i framsätet, så jag sitter alltid bak om vi inte är 3 eller 4 personer.
 
Snett bakom chauffören, mest av gammal vana. Framsätet är på något sätt för nära och "intimt" (i brist på bättre benämning) och direkt bakom chauffören känns bara konstigt.
 
Jag får sån Driving miss daisy känsla när jag sitter där bak. Men föredrar att sitta där ändå för då kan jag sprida ut mig.
Men sprida ut sig? Vad gör du i taxin? Om jag har en stor väska, ligger den ju ändå i bagaget. Och jag brukar inte fixa mina små hobbyprojekt och annat jox just när jag åker taxi.
 
Alltid bak, efter en otrevlig upplevelse med en närgången chaufför för några år sedan. Noterar också alltid namn på chauffören sedan dess.

Oftast sitter jag på högersidan - enklast att kliva ut utan att hamna mitt i trafiken. Känner också att jag har bäst koll från den platsen.
 
@Petruska Jag drejar och målar mina keramikfigurer.

Nämen fan vet jag, jag har handväskan bredvid mig och kan rota fram vattenflaskan, vika ihop min sjal och lägga i den, ta fram mina hörlurar etc. Jag åker nästan bara taxi från flygplatsen och brukar då ha lite att greja med.

Oavsett vill jag inte ha handväskan på golvet eller i bakluckan.
 
Höger sida bak.
Av flera anledningar egentligen tror jag...
Hade jag varit chaufför hade jag tyckt att det skulle vara lite obehagligt att ha någon precis bakom mig när det finns flera lediga platser. Sen tycker jag själv att det känns tryggare i baksättet för min egen del, plus att dom gånger jag åker med taxi (tidiga mornar, sena kvällar påvägen hem från typ krogen osv) så vill jag gärna vara i fred för att jag själv är trött :p.
 
Du är ensam, du ska åka taxi, taxin kommer var sätter du dig?


Varför jag frågar, gjorde en reflektion i morse. Jag åker ca två taxiresor i veckan i några av våra större städer i landet, då hoppar jag alltid in i baksätet. Men i morse när jag för ovanlighetens skull kom att åka taxi i den egna småstaden så utan att reflektera hoppade jag in i framsätet och kom sedan att inse att jag alltid sitter fram när jag åker hemma, men inte borta, hur gör ni?
Beror på promillehalten/humöret. Ju lägre humör och promille desto längre bak.Vissa gånger har jag lust att fråga om jag kan få ligga i bagageluckan men tror det skulle uppfattas lite konstigt?
 
Va? Det har jag aldrig hört talas om?

Det har varit uppmärkt på sidan av taxin de gånger jag sett det, jag tror att det egentligen är för att de vill ha extra betalt om man är fler än två/tre passagerare. Jag har dock aldrig sett eller hört om det i Sverige.
 
Jag sitter fram om jag är själv och bak om vi är två!

Tycker det är trevligt att småprata med chauffören om jag åker själv, om denne också vill det såklart.
 
Upptäckte för ett år sedan att jag föredrar snett bakom. Då var jag tvungen att ta 4 taxiresor på en dag, och hade inte åkt taxi på ungefär 15 år...
Hade någon slags romantiserad bild av den trevlige pratsamme taxichauffören som var snäll, så jag satte mig fram och förväntade mig väl någon slags upplevelse.:cautious:
Men gubben var sur, tvär, hittade inte dit (stort sjukhus i stockholm så förstår inte varför), körde läskigt och verkade mest tycka jag var ivägen och en inkräktare.
Därför blev de andra tre resorna snett bakom. Mycket trevligare :up:
 
Du är ensam, du ska åka taxi, taxin kommer var sätter du dig?


Varför jag frågar, gjorde en reflektion i morse. Jag åker ca två taxiresor i veckan i några av våra större städer i landet, då hoppar jag alltid in i baksätet. Men i morse när jag för ovanlighetens skull kom att åka taxi i den egna småstaden så utan att reflektera hoppade jag in i framsätet och kom sedan att inse att jag alltid sitter fram när jag åker hemma, men inte borta, hur gör ni?


Går in i närmaste dörr. Jag har ingen favoritplats om jag åker själv. Det blir dock oftast framsäte för att de liksom stannar så att jag naturligt öppnar den dörren och frågar om det är min bil.

Enda platsen jag helst undviker är intryckt i mitten mellan folk i baksätet.
 
Du är ensam, du ska åka taxi, taxin kommer var sätter du dig?


Varför jag frågar, gjorde en reflektion i morse. Jag åker ca två taxiresor i veckan i några av våra större städer i landet, då hoppar jag alltid in i baksätet. Men i morse när jag för ovanlighetens skull kom att åka taxi i den egna småstaden så utan att reflektera hoppade jag in i framsätet och kom sedan att inse att jag alltid sitter fram när jag åker hemma, men inte borta, hur gör ni?

Fram. För att betala på smidigast möjliga vis och för att inte drabbas av åksjuka.

Kör ju helst själv, men har aldrig tänkt på att man såklart borde göra som @niphredil och sätta sig och ta kommandot :-)
 
Är flera år sedan jag åkte taxi senast men jag åker alltid bak. Gärna snett bakom så man kan se och prata med chauffören, åkte mest kompleterings taxi innan och det krävde att man gav vägbeskrivning hem ;).
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 109
Senast: Whoever
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 144
Senast: Smurfoff
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 215
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 130
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp