hur blir man en bra ryttare?

E

EmMmY

:confused:
kommer jag nånsin lära mej?
det känns som att det går så låååångsamt frammåt.
ok, konstig tråd, aja, deppar bara lite :crazy:
 
TRänar man mycket så blir man bra!..kände oxå att de gick långsamt ett tag men nu har allt tagit fart! :)
Lugn bara lugn
 
Tränar mycket, rider flera olika hästar och försöker att anpassa sig efter hästen. De bästa ryttarna är de som kan anpassa sig och rida på hästens villkor, inte de som tvingar hästen att rätta sig efter ryttaren!
 
mm, men sen måste man ha bra förutsättningar också.
Har tex varken tid el pengar att rida flera olika hästar.
Får välja mellan ridskolan å medryttarhästen :love: :love: och då är det klart man tar det sistnämda men sen undrar man ju hur man funkar på nån annan häst.
 
Ridskola är ju annars väldigt bra om man har en duktig instruktör och får rida olika hästar. När jag fick chansen att komma ut och tävla i Stockholmcupen där man rider på andra ridskolors hästar utvecklades jag massor! Var hur nyttigt som helst faktiskt och rekommenderas starkt! :D

Förstår att det är svårt när man har medryttarhäst men du kan ju ta lektioner för en bra instruktör och kanske få byta häst med någon annan i stallet då och då?
 
Timmar i sadeln!!!!!!

Vissa få lyckliga har känslan naturligt de flesta andra, inklusive mig själv, måste träna träna träna :D

Bästa tippset är att rida privatlektion där man max är 2st så man hela tiden blir "synad i sömmarna".
Mellan lektionerna tränar man själv i skog o mark o på ridbanan för att själv försöka hitta känslan.
 
Man har ett öppet sinne, kärlek och lite granna i huvudet :)

jag har ridit i ca 13 år, haft egen häst i dryga 3 år och anser mig fortfarande inte vara på låååånga vägar en bra ryttare... det man kan göra är att göra sitt bästa och vara nöjjd med det! Man kan aldrig göra bättre än sitt bästa :idea: :)
 
Åh jag vet vad du menar... Också läser man alla intressa trådar här om allt möjligt och inser om och om igen hur mycket det finns kvar att lära och hur lite man egentligen kan.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 172
Senast: Fiorano
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 483
Senast: hastflicka
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 971
Senast: lingonben
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp