Bukefalos 28 år!

hur *censur* svårt ska det vara?!

Laa

Trådstartare
kennelnamn alltså... har skickat in ett antal olika namn, som jag noggrant kollat mot fci's databas, inget av dem fanns i likadan form eller uttal där (vad jag kunde hitta iaf) och avslag på allihop. visst de påminde om andra namn, men det skilde både i uttal och stavning (vad jag kunde bedöma)
är det någon som har koll på HUR lika/olika namn får/måste vara? många namn man ser i databasen skiljer ju bara med någon bokstav, så SÅ jättepetigt kan det väl inte vara? eller är det namn som egentligen inte skulle blivit godkända, men slank igenom ändå? är tacksam för alla erfarenheter, kunskaper och tankar om hur jag ska tänka för att knåpa ihop mitt kennelnamn så att det blir godkänt... (är ju så irriterande att hitta ett som känns jättebra, och så kikar man i databasen: ja, det var ledigt! och så får man avslag... jag börjar få slut på idéer kan väl tilläggas :) )
 
Sv: hur *censur* svårt ska det vara?!

Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag fick igenom mitt förstförslag. Men jag önskar dig lycka till!
 
Sv: hur *censur* svårt ska det vara?!

vad skönt för dig! just nu är jag så less att jag funderar på att strunta i det fullständigt.... lyckades dock knåpa ihop några nya ord igår och skickade iväg dem, så nu kan jag "vila" i några veckor och se om de också kommer tillbaka :)
 
Sv: hur *censur* svårt ska det vara?!

Jag fick skicka in tre gånger då inget av de jag ville ha gick igenom. Inte heller dessa fanns med, ite ens lika som jag såg det. Tillslut så fick jag iaf godkänt, dock inte riktigt som jag tänkt mig men det duger ;)

Lycka till!
 
Sv: hur *censur* svårt ska det vara?!

fick mitt förstahandsval så det är svårt att säga.

Men gissar att om du väljer något svenskt ord så är det nog lättare. Eller ett ord som inte "finns". Jag konstruerade ett alldeles eget ord. :D
 
Sv: hur *censur* svårt ska det vara?!

och falukorw:
Tack för era svar. det lutar ju åt att det får bli något hemmasnickrat, men jag vill verkligen ha ett namn med betydelse... jaja, man KAN ju bygga egna ord så... :) men men, jag håller tummarna för att nuvarande inskickade förslag går igenom, och om inte: den dagen, den sorgen. just nu är jag inte så pessimistisk och fantasilös längre :)
 
Sv: hur *censur* svårt ska det vara?!

Håller tummarna.

Mitt hemmasnickrade består av namn som betyder mycket för mig. :love: Enda nackdelen är att jag måste bokstavera det :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa (Svart) riesenschnauzer är ju inte direkt känd för sin exceptionellt goda klokvalitet direkt, och Utter har aldrig haft 'superklor'. De...
Svar
3
· Visningar
4 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp