Bukefalos 28 år!

Hur får jag tyst på katten?

oxo

Trådstartare
Jag har för någon vecka sedan tagit hem min katt som varit på ett långt kollo hos mina föräldrar. Tanken är att hon ska vara hos mig under vintern då hon ändå vägrar gå ut och sen under sommaren flytta tillbaka dit eftersom jag tycker att hon ska få gå ut också.

Till problemet: Hon är ganska pratig i vanliga fall men just nu är hon extrem och går och skriker så fort jag kommer hem. Dock vill hon inte umgås utan hon går omkring och jamar. Tar man upp henne är hon tyst en stund men sen börjar det om. Ger man henne mat är hon tyst.. en stund, men jag kan ju inte hålla på att mata henne för då kommer hon rulla fram.

Jag tror ju att hon snart kommer att lugna sig men finns det något som man kan göra så att det går fortare? För jag vill slippa ha öronproppar i hela tiden:angel:
 
Sv: Hur får jag tyst på katten?

Är hon kastrerad? Om hon inte är det så är det dags.
Om hon är kastrerad däremot så skulle jag fundera på hur hon trivs. Hur mycket aktiveras hon? Är hon ensam hemma mycket?
Det är inte alltid det fungerar att ta in en katt som är van vid att få gå ut. Vissa går och skriker tills man släpper ut dem igen. Ge henne ett tag att vänja sig och aktivera henne mycket men blir det inte bättre så kanske ni får tänka om?
 
Sv: Hur får jag tyst på katten?

Japp kastrerad är hon. Jag har precis köpt en massa leksaker så jag försöker aktivera henne men hon leker en stund och sen är det bra. Hon blir ensam några timmar om dagen men då verkar det som om hon är tyst. På nätterna är hon tyst och sover i sängen det är mest när jag kommer hem hon låter. Men visst fungerar det inte får hon så snällt flytta tillbaka.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
8
· Visningar
211
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 420
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
721
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
938
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp