Bukefalos 28 år!

Hur får man stopp

Sv: Hur får man stopp

Haha det va ju tur det:p

glad to see you stack med mig..Tur att det var lördagseftermiddag, så jag var själv:D
 
Sv: Hur får man stopp

Ahaa.. ja tror nog att skolan har nån försäkring..
Dom tycker iaf att det är bra om vi får rida :D
O de har visst varit någon där nått annat år, som har ridit o så..

:bump:
 
Sv: Hur får man stopp

ja det var ett jättebra tips =)
Jag kan tänka mej att folk gör så..
Jag skulle säkert oxå göra det första gången om jag inte tänkte på det & om ja inte hade min häst :p
För henne får man verkligen lära sig att man inte får hålla i handen på :D
 
Sv: Hur får man stopp

åhhh pussa på Coolio från mig (min pålles syrra å min favvo där)...
å callina... kelgris no 1...
 
Sv: Hur får man stopp

haha,. ska försöka komma ihåg.. ;)
Det är ett antal veckor kvar tills jag ska dit så.. :D
 
Sv: Hur får man stopp

hur får man en praktik plats hos en galopptränare jag vill så gärna praoa där men hur fixar jag d?:confused: jag känner ingen tränare:( någon som vet plz
 
Sv: Hur får man stopp

Letar reda på nummer på någon sida på ex internet - ringer och frågar om man får praktisera där :)

Vi hade det nummret på skolan eftersom folk har praktiserat där förrut.. Men till den andra praktiken sökte jag helt enkelt på internet..
 
Sv: Hur får man stopp

Många tränare blir bara glada av att få hjälp
 
Sv: Hur får man stopp

JRSH skrev:
hur får man en praktik plats hos en galopptränare jag vill så gärna praoa där men hur fixar jag d?:confused: jag känner ingen tränare:( någon som vet plz

Så gott som alla tränare tar emot praktikanter, men ofta så har många skolor praktik samtidigt så man skall hälst vara ute i god tid. Men bättre sent än aldrig! Beroende på var du bor så måste du hitta en tränare som du kan ta dig till, sedan är det bara att leta upp numret på tex www.galoppsport.se Några tränare har egna hemsidor, dessa kan du tex hitta i länksamlingen på www.tabygalopp.se . Bor du i närheten av någon av banorna skadar det inte att helt enkelt gå och fråga. Tänk bara på att tränaren, som är den du skall fråga, kanske bara är i stallet mellan ca 6 och 12 på förmiddagen!
 
Sv: Hur får man stopp

Jag brukar ta emot praktikanter...
 
Sv: Hur får man stopp

tack för all hjälp, då ska jag försöka fixa en prao plats :D :banana:
 
Sv: Hur får man stopp

Att få stopp på en stark hinderhäst är inte helt lätt. Denna häst och jag har en sorts hat kärlek till varann, jag var hans lilla "slagpåse" på tävligsdagar, han kunde lätt skicka mig till andra sidan stallet. Red han en dag åt mamma när hon inte var hemma. Han gick och slöade heeeela vägen sen när man "vänder" hemåt igen och travar lite och lugn galopp, som vanligt så kommer vi dit där man alltid saktar av, men tydligen inte denna dag. Lagom härligt sista biten hem, istäckta vägar, nerför backar, vid fem tiden när dom kommer hem som bor uppåt vägen i skogen. Där fick jag för att jag vart på han att han slöat hela vägen, att försöka stoppa denna häst är som att dra i en tegelvägg, helt omöjligt (även för mamma vid vissa tillfällen). Denna kära häst stannad lagom vi postlådan och infarten till vår gård, gissa om jag hoppad snabbt av och gick sista biten lagom förbannad(och livrädd). Red inte honom på 2.5 år :)
 
Sv: Hur får man stopp

Då kan jag få komma på praktik hos dig! :bump:

Inte för att jag behöver praktiktimmar, men för att dina hästar verkar så trevliga! :) Och för att jag saknar Barre litegrann, han är för ball! (Hjälpte Nadja lite förra året, eftersom jag behövde ett intyg på praktik inför Steg 2-kursen.)
 
Sv: Hur får man stopp

Det ger iaf inget att slita i tyglarna för då springer dom bara
fortare, tro mig jag vet. haha! Jag fick lära mig att på unghästarna
så skulle jag höja ena handen och dom äldre skulle jag bara
lite på ;) vad det nu menades med det. haha!
 
Sv: Hur får man stopp

Bonbina skrev:
Jag fick lära mig att på unghästarna
så skulle jag höja ena handen och dom äldre skulle jag bara
lite på ;)

Höja handen? Jag har alltid lärt mig att man absolut inte ska höja händerna, utan att de ska ligga fatsklistrade vid hästens manke. Men man bromsar ju mycket med vikten och sitsen.
 
Sv: Hur får man stopp

Barre är det Val de Barr? I såfall får du skynda dig då jag tänkte sälja honom. Han har mkt mer potencial som ridhäst än galoppör. Hoppade in honom i måndags, han kommer att kunna hoppa hus med tiden!
 
Sv: Hur får man stopp

Yep, Barre! :) Tyckte nog också att han inte riktigt hörde hemma i galoppvärlden, men han var ju så ung för ett år sen så jag ville inte forma en åsikt innan jag sett vad han kunde göra. Och nog sjutton borde han kunna hoppa! :love: Men han är kastrerad nu va?
 
Sv: Hur får man stopp

Vita_N_6520 skrev:
på en galopphäst? :p :smirk:
Stannar man den som en vanlig ridhäst?

Har ridit lite galoppisar ;) . Min faster var Jocy förut men sen slutade hon ett tag & nu har hon bara uppfödning:) . Men iaf, till saken . Vet inte hur jag ska förklara :P . Man typ lutar sig bakåt så man står med raka men i stygbyglarna . Sen hålelr man händerna mot manken & pressar lite på något sätt . Det låter konstigt med det funkar fatiskt :D . Den lyssar även mycket på rösten , & hur du sitter i sadeln . Hoppas du förstår något av det jag skrev xD. :D
 
Sv: Hur får man stopp

Tips på om man vill Proa hos någon Galopptränare . Det finns en sida som heter www.Tabygalop.se eller www.Galoppsport.se . Där kan man gå in & mejla & fråga någon som man tycker värkar vara bra eller som finns i närheten . Desto fler man frågar desto fler svar får man ju :D Men om du bor i närheten av en galoppbana eller ett tränings stall skadar det ju inte att gå dit & fråga ;) . Man kan ju inte få något mer än ett Nej, eller hur?
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 497
Senast: zarmino
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 470
Senast: Miiikaela_
·
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
172
Senast: Halcyon
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 313
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp