Bukefalos 28 år!

Hur funkar trebarnslivet för er?

Hemligsmurf

Trådstartare
Hemligt nick, o om nån klarar ut vem jag är så snälla outa det inte ;)!

Jag är tidigt (v6) gravid med vad som om allt går bra blir vårt tredje barn (är ju så tidigt än så än räknar jag inte med någon bebis riktigt). Det var inte speciellt planerat men självklart är hen ju välkommen! Lite skräckslagnas glädje, men just nu är delmål ett att klara 12 veckor o inte minst att överleva ännu ett Kubtest, som jag tycker är läskigt...

Vi har två barn nu, fem och snart två år, o att kärleken skulle räcka till alla om den lilla trean verkligen blir tvivlar jag inte på. Däremot; hur räcker famnen och tiden till? Hur fixar ni det ni som har flera barn? Och upplever ni att det blev en stor omställning vad det gäller att få livet att funka att få nr 3? Vår yngsta är ju fortfarande liten (2, 5 år) när trean i så fall föds. Och stora är fortfarande väldigt kramig o vill sitta i knät o gärna sova hos mamma eller pappa han med....

Tack för svar!
 
Sv: Hur funkar trebarnslivet för er?

buketiden minskar men annars tycker jag det var mycket lättare att få trean än tvåan (min äldsta är nästan sex och full av energi, mellan är nästan 4 och har alltid varit mammas gosgris men aldrig svartsjuk på lilla. lilla är 8 månader och jämt glad så länge han får vara med)
 
Sv: Hur funkar trebarnslivet för er?

Nu är min trea bara nio veckor, men hittills har det gått mycket enklare och smidigare än vad jag hade trott och håller med Visslan om att det var klart enklast att få nr 3! Och så underbart hostigt och lätt att njuta av! Min äldsta är drygt 4,5 och mellandottern är 3 år. Äldsta går 15 timmar på fisk och mellan är hemma med mig och minstingen.

Alla mina barn är rätt mammiga och pappors, dvs de vill att vi är med mycket och älskar att gosa, och det är inte så svårt att få till trots en bebis. Man får ha en i knät och en på varsin sida ;)

Grattis och lycka till!
 
Sv: Hur funkar trebarnslivet för er?

Fick en bonus med nya mannen. Jag hade 2 och han 1. Det är väl inte riktigt samma sak då de är 4, 4 och 6 år. Men det är ingen direkt skillnad på att hela gänget är här eller bara en, skulle vara mängden mat som skiljer.

I april kommer bebis, då är det 4 barn varannan vecka och min ända fundering är om man ska köpa en 7 sitsig bil eller klarar oss på en vanlig kombi och får dela upp oss.
 
Sv: Hur funkar trebarnslivet för er?

Våra äldsta är tvillingar så vi har ju varit rätt vana med att ha famnen full. Det var lite trångt i sängen i början då det någon gång hände att vi låg 5 st där men det löste sig med tiden då nattbesöken från de större barnen blev färre. Ett tips där kan ju vara att ha fullstora sängar till barnen så att en vuxen kan gå dit om det blir för trångt. Att ha en ammande bebis och de andra två barnen lutade mot sig fungerar också jättebra och när bebis sover är ju famnen helt ledig. Jag tror det kommer att gå jättebra för er! Nu var våra stora 5 år när minstingen föddes men jag tror att delaktighet från de andra barnen gör att de känner att det är hela familjens bebis och då blir det mindre risk för svartsjuka.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 328
Senast: Elendil
·
Juridik & Ekonomi Tidigt i våras startade jag en tråd (med mitt andranamn Hanna) där beskrev jag mitt juridiska läge med mitt ex som försökte snuva mig på...
Svar
1
· Visningar
1 756
Senast: Josseliten
·
Småbarn Vi har en situation här hemma med vår 2,5 åring som vi inte riktigt vet hur vi skall lösa. Från ingenstans har han blivit helt...
Svar
14
· Visningar
1 651
Senast: Sel
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp