Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

vad duktiga ni är! vill oxå, borde oxå...
ska väl nån dag

vi nöjde oss med att gå på promenad idag, o det var jätte KUL har inte gjort det på ett tag, synd man inte tog med sig kameran ut i kylan oxå...
 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

JAG hade superproblem, letat som en tok!!!

Blev tvungen att gå in i kontrollpanelen för att se mina sista postade inlägg för att hitta hit!! Under ridning, det kändes inte logiskt....
 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Blev tvungen att gå in i kontrollpanelen för att se mina sista postade inlägg för att hitta hit!! Under ridning, det kändes inte logiskt....

Jag blev också tvungen att söka efter trådar jag själv postat inlägg i för att hitta hit. Hm, ridning. Det är ju ett tag tills det är dags ändå.

Även om jag inte har skrivit på länge så följer jag er och era 2-åringar här i tråden :).

Jag tog lite bilder på Waradero idag. Tyvärr blev de ganska dåliga som vanligt :crazy:. Min kamera klarar bara inte rörelsebilder. Ni får stå ut.

Waraderotrav2.jpg


Waraderotrav1.jpg


Waraderohuvud.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

JAG hade superproblem, letat som en tok!!!

Blev tvungen att gå in i kontrollpanelen för att se mina sista postade inlägg för att hitta hit!! Under ridning, det kändes inte logiskt....

Jag trodde jag hade blitt galen jag.. Letade som en tok efter grundutbildning.. Sen gick jag in på min profil och tog mig hit genom inläggslistan..

Rida min -07a näää de lär ju liksom ALDRIG inträffa.. Kanske kan sätta upp katten som ryttare???

Igår fick då min lilla Joystick göra av med överskottsenergin som byggts på när de fått sova inne på nätterna ett tag pga arktisk kyla..

Tog med mig Joystick på släp när jag körde Krutrök. Är SUPERNÖJD med mitt tradera fynd en shettisanpassad longerdelta.. Så på med huvudlaget dit med deltat och fäste longerlinan i de.. På med reflexgrimman utanpå.. Trassla till en reflexbrösta så den satt utan att jag hade någon gjord runt magen.. svansreflex och så 4 benreflexer..
Något omständigt att spänna för Krutrök idag då lille herrn ville vara med och hjälpa till ÖVERALLT..
Men vi kom iväg i allafall.. hopp skutt huvudskak och en LYCKLIG shettis som ÄNTLIGEN fick spriiinga nån annanstans än i hagen.
Ja Krutrök hade ju endel överlopps energi också men den samlade vi ihop i en JOBBIG långsam trav till att börja med. Sen släppte jag lös honom också.. Å liten Joystick ja han galopperade helt överlycklig bredvid.. han kan komma riktigt högt i sina bakutsparkar i allafall. Efter nån kilometer så slutade han med sina höga skutt och bara sprang med öronen framåt..
När vi sen skrittade sakta och fint till Krutröks stora förtvivlan så började busen GENAST leta efter nåt att sätta tänderna i..
När vi kom hem till stallet så va de en svettig men lycklig liten shettis å ja den stora va ganska nöjd.. HAN hade dock gärna varit ute 1 timme till eller 2..

Hoppas ni inte ser mig som "djurplågare" som låter min lilla gobit springa med så men han visar så tydligt när han VILL och de är ju inte något vi gör varje dag..

Anna-Carin
 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Jag lagt in en prenumeration på bl a denna tråd, så jag kommer enkelt hit via Kontrollpanelen.

Fin häst!

Lotta väntar på hovslagaren så att han ska korrigera det skitjobbet som en annan hovis gjort (bläää!) och eftersom vi haft världsens otur med silage den här veckan (lång lång lång historia) så har jag inte haft ork att göra något med Lotta denna veckan. Vi var ute på promenad en dag, men sen har varken energin eller orken varit positiv.
Igår tog jag lite bilder i hagen men har inte hunnit se över dem än (eller ens lägga över till datorn) så jag länkar till en video från hagen så länge.


I början av videon ser det ut som att Lotta ska lägga sig på sin höhög och rulla sig, därför vi fnissar och har oss. Sen går hon fram till min stallkompis och letar hö i hökassarna (för hon vet att det finns mat i sådana) och sen går hon till sin bästis och äter istället...
 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Åh vad söt han är.
Måste prova att lägga in en bild på min sötnos också, jag tror nämligen att jag har kommit på hur man gör!:)
/Users/barbrolindstedt/Pictures/iPhoto Library/Originals/2009/Hästar 14 feb 09/DSC_0053.JPG

Nej! Jag fattar i alla fall inte hur man får in bilden,
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Blev det ngn tur med hand-häst?

Jajemen!!:)
Vi skrittade ut en sväng och det gick jättebra! Amadeuz höll sig oftast bredvid eller något bakom. Vi mötte flera bilar oxå. Traven får nog vänta ett tag, för det fanns vissa bus- och gnabbtendenser hos både A och hos stoet som jag red, men för att vara premiär gick det strålande!
Snacka om att han var trött när vi kom hem sen, 45 min skritt på väg och gärden o tänka hela tiden...

Sen gav jag mig på manen som täckte nästan hela halsen och dessutom var tvärklippt... Ett hyfsat jobb med borste, sax och urtunningssax fick det bli. Mitt försök till ryckning var sådär populärt, så det slapp han. Tycker mycket om att bli pysslad med i övrigt, får tom klippa bakom öronen!
 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Har börjat träna Cardelia på att man "hänger lite" på ryggen...lite märkligt tycker hon dock att det är. Hon vänder sitt huvud mot mig och flyttar sig ifrån mig och ser frågandes ut. Hon förstår ju inte riktigt vad jag vill ha ut av övningen...hi hi. Jag har ju planer på att ta henne till treårs testet (våren -10) så man får väl börja i tid med sina små övningar, men oj vad de lär sig fort...man blir ju väldigt överraskad emellanåt:love:.
 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Jag har inte skrivit på länge i tråden, men jag har försökt hänga med vad som händer med era 07:or!
Namir är nu 1½ så jag vet inte om jag kan kalla han två. Vi har inte gjort så mycket på sistonde mest myst! Men idag blev de en kort promenad när mamma va med med kameran. Han skötte sig bra ända tills de kommer en stor traktor med en stor vagn som han blev rädd för. Men efter en stund va inte de heller farlig :laugh:

Han har växt en massa i baken nu så han ser lite rolig ut!


 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Kul att det blev en tur, det är ju så himla nyttigt!

Och perfekt att ge sig i kast med lite frisering när de är lagom trötta i huvet när man kommer hem. Orkar inte bråka då :D:D
 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Kul med en uppdatering från dig och desssutom med bilder!

Ja växer gör nog de flesta nu så de ser ut som jag vet inte vad... :D:D:D
 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

*kl*

Liten uppdatering från oss.
Vilja växer så det knakar så vi gör inte alls mkt nu, hon har dessutom börjat fälla stackarn så det är nog jobbigt för tillfället.
Jag har bettvänjt henne samt haft på tömkörningsgjord och även "tömkört" henne två gånger (med repgrimman). Gått lite fram och tillbaka på vägen så har mamma gått bredvid och lätt henne. Gick väldigt bra.

Idag träffade vi barn och passade på att öva corbetter och terr a la terr ;) Det är inte lätt när man har massor med överskottsenergi :p
 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Ja växer gör nog de flesta nu så de ser ut som jag vet inte vad... :D:D:D

Förutom Ariel som enligt mästickan krympt. :crazy: Hon har inte vuxit på evigheter (nåja, tre månader) och inte heller gått upp i vikt. Med tanke på vad hon stoppar i sig är jag inte alltför förvånad, men samtidigt tänker jag inte oroa mig. Snart är det sommar! :D
 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Förutom Ariel som enligt mästickan krympt. :crazy: Hon har inte vuxit på evigheter (nåja, tre månader) och inte heller gått upp i vikt. Med tanke på vad hon stoppar i sig är jag inte alltför förvånad, men samtidigt tänker jag inte oroa mig. Snart är det sommar! :D
Hon såg i alla fall jättefin ut på exteriörbildan du la in sist, men det är ju svårt att avgöra hull, för hon har säkert rejäl vinterpäls. I vilket fall ser hon nöjd och tillfreds ut på bilden, och på övriga bilder du visat också!
Eladiya, som är arab, har inte mycket päls, så det är inte den som gör att hon ser ut som en liten tunna på fyra smala ben. Hon får ingen kraft, förutom 2 dl Betfor som jag lägger mineralerna i , och hon tilldels 8 kg ( visserligen näringsrikt ) hö, men jag tror inte hon äter så mycket, för 6 kg får hon i hagen där de är 4 hästar och 2 kg i boxen som hon delar med sin lite tuffare kompis.Lättfödd, helt enkelt.
Hon har inte heller vuxit mer än några cm sen i höstas, var 138 sist.
Men jag är inte orolig heller, mer än för hur jag ska få en sadelgjord att sitta på henne så småningom!
 
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

lite nya bilder på min 07a aramis e: Dela gardie.. han fortsätter att växa..gör inte så mycket mer än att röja runt me sin polare zappa e: Magini.
syrran (twiggyM) har fotat.
06-42.jpg

lite gos.
13-17.jpg

o liiiite fart...
04-54.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 108
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp