Hur i attan får man dit hundgrindarna?

Wassego

Trådstartare
Jag har köpt begagnade hundgrindar till min volvo 855. Tyvärr så finns ingen bruksanvisning till dem och jag står som ett frågetecken. :crazy:
Det finns ju ingenstans att direkt fästa fästena, om ni hajjar vad jag menar. Ska man skurva dem i plasten eller vad? Håller det verkligen?
Jag är tyvörr inte säker på vad det är för fabrikat på grindarna
Det är ju i allfall inte volvo original för sidorna passar inte i hålen som är där.
Någon som har några bra ideér?
 
Sv: Hur i attan får man dit hundgrindarna?

Mina jeppegrindar till min focus är ditborrade..därav att jag inte kunnat göra det själv :p:D
Jag har skruvat i bilen, dels i mittenbalken på själva grinden i taket och golvet på skuffen och sen är det fästen i vardera sida (två grindöppningar som öppnas åt mitten).
Ungefär såhär..
http://www.jeppe.com/grindar/grindinfo.html


Hur hade de som hade grinden förut? Och går det inte att se vad det är för fabrikat? Jeppe och det här andra..Jumbo (??) eller vad det heter har ju märkning på sig :laugh:
 
Sv: Hur i attan får man dit hundgrindarna?

Mina jeppegrindar till min focus är ditborrade..därav att jag inte kunnat göra det själv :p:D
Jag har skruvat i bilen, dels i mittenbalken på själva grinden i taket och golvet på skuffen och sen är det fästen i vardera sida (två grindöppningar som öppnas åt mitten).
Ungefär såhär..
http://www.jeppe.com/grindar/grindinfo.html


Hur hade de som hade grinden förut? Och går det inte att se vad det är för fabrikat? Jeppe och det här andra..Jumbo (??) eller vad det heter har ju märkning på sig :laugh:

Det är inte Jeppe i allafall, det ser jag på bildlänken du skickade. Ska kolla i morgon om man ser någon logga på dem. Det är så sabla mörkt ute nu :grin:
Jag har inte pratat med de som hade den före för jag köpte den genom en arbetskamrats bla bla bla.
Men dina är alltså skurvade i själva taket. Hm... får kolla mer i morgon när det är ljust.
Tack!
 
Sv: Hur i attan får man dit hundgrindarna?

Ja det är nackdelen med grindar, det blir till och skruva i bilen... Helbur ger inte lika stort utrymme, men lämnar inga märken och den går att lyfta i och ur (bara man har någonstans att förvara den!)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp