Hur knäpper ni era benskydd/damasker?

Sv: Hur knäpper ni era benskydd/damasker?

Det har jag aldrig sagt heller, däremot ovala...

Jag träffar på väldigt många olika typer av hästar och aldrig stött på ett par som är runda och inte kantiga heller...

Min islänning har stubbar till ben men de är ovala, kompisens fjordingar har ovala ben, nästa kompis Shirehäst har ovala ben, Nordisarna jag träffat har ovala ben, även ardennrarna och fullbloden osv...

Kan du visa en häst med runda ben?
 
Sv: Hur knäpper ni era benskydd/damasker?

Är inte oval en rund form i din värld?
Det är det i min.

Även om den är oval är det bara att prova med ett benskydd, drar du i ena änden åker andra änden med.

Du har inget stopp på benet som gör att trycket blir ojämnt.
prova att linda din handled, den är oval och inte rund (oftast).
Helt omöjligt att få tryck på ovansidan utan att det drar på undersidan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 189
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 197
Senast: Sirap
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 038
Senast: LenaH
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 145
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp