Bukefalos 28 år!

hur kunna ge hjälp utan att göra reklam?

T.Alsterfeldt

Trådstartare
på handikapp förekommer ofta frågor om vart man kan vända sig,inte bara med utrustnigsfrågor,utan även med ridning,tja,det mesta som rör personer med funktionshinder ochg hästar

pga att det är "reklamförbud" så är dte ju jättesvårt att ge råd,visserligen kan man PMa,men det enklaste för alla är om de som letar kan se det direkt
det rör sig om ett mycket begränsat ämnesområde och jag vet av erfarenhet att dte är -fruktansvärt svårt-att hitta rätt och hitta hjälp .

vi hänvisar så ofta vi kan till ridsportförbundet(som sedan ibland hänvisar tillbaka till mig) och min undran är:hur kan man komam runtd et här problemet så att så månag som möjligt kan få hjälp?

Bulkefalos är väl ändå sverige sstäörsta hästsite så det är oundvikligen så att folk vänder sig hit.

Jag hr ju ett mycket utbret kontaktnät och förösker sätta upp någon slags kontaktlista för hjälp till båd efackfolko lekmän på min egen hemsida så småningom för attdet skall ta över en sådan funktion.

men just detta är svårt eftersom jag verkligen inet vill bryta mnot Bukereglerna,som jag egentligen tycker är bra.

några kreativa idéer?

Thina
 
Sv: hur kunna ge hjälp utan att göra reklam?

Inga kreativa idéer, men några förtydliganden.

Att tipsa om produkter och liknande är helt ok om man inte lägger in länkar eller uppmanar någon att gå till en specifik affär.

Börjar man tipsa om tränare eller andra enskilda personer vet vi väl alla vad det leder till. Vissa höjer personen till skyarna medan andra försöker kasta så mycket skit det går på personen. Det är anledningen till att enskilda personer inte skall diskuteras.

Jag vill inte ha någon särbehandling av handikapp-ryttare. Jag anser att alla grenar/inriktningar skall behandlas så lika som det är möjligt.

Det bästa är att tipsa så många som möjligt av tränare och andra egna företagare att göra en enkel hemsida och tipsa om den på Hästlänksidorna. När någon frågar efter en tränare kan man då hänvisa till Hästlänksidorna så får folk själv bedöma vem de vill prova. Vill man inte chansa får man fråga sina vänner om de kan rekommendera någon. Detta kan exempelvis ske via telefon eller PM dock inte via ett inlägg på forumet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp