Hur länge red ni när ni var gravida?

Status
Stängd för vidare inlägg.

LilaTiger

Trådstartare
Hej!
Jag har precis fått reda på att jag är med barn och nu undrar jag hur länge ni andra har lyckats fortsätta rida?
Det måste ju vara lite krångligt om man blir stor...eller?

Jag hoppas på att åtminstone kunna rida December ut (ska få barn i slutet av Mars). Tror ni att det kanske kan gå?

Lila Tiger
 
Sv: Hur länge red ni när ni var gravida?

Hmm jag fick barn i början av mars för ett antal år sedan, fram till november jobbade jag med hästar och red 6-8 hästar varje dag, i december tävlade jag sista gången och red då 1.20 och 1.30 vilket är ganska låga klasser för mig. I slutet på januari slutade jag rida alla utom en av mina hästar (en 1.76 stor och kraftig häst, som orkade mig och mina extra kilon, med ett suveränt bra temperament) men honom red jag ända fram till sista veckan, mest skritt förstås.

Min barnmorska rider oxå och jag följde bara hennes råd, enligt henne ligger barnet säkert och tryggt inne i magen så man behöver inte var orolig så länge det känns bra, kan tillägga att mitt barn låg rörligt i bäckenet hela graviditeten, det är kanske inte så bra att rida om huvudet är fixerat.

Min förlossning var helt okomplicerad tog ca 45 minuter från det att vattnet gick och jag hade ingen bedövning.

Det jobbiga var helt klart att börja igen, min barmorska rekommenderade mig att vänta i minst 4 veckor så efter 28 dagar red jag igen, självklart kunde jag inte nöja mig med att rida en häst utan jag var tvungen att rida två, hade nog ridit en till om jag inte hade fått så :devil: ont, det sved inne i magen och nere i ... och bara massor av ajajajajajaj. Sen väntade jag tills jag hade varit på efterkontroll innan jag red igen (6 veckor) och då var det inga problem
 
Sv: Hur länge red ni när ni var gravida?

Vad skönt - jag har nämligen planerat att rida fram till och med December. Skulle behöva det för min egen kropps skull, har nämligen ett handikapp och ridningen är det bästa för mig...
 
Sv: Hur länge red ni när ni var gravida?

Nu är det iof. väldigt länge sen jag var gravid,men jag red fram till dagen innan förlossningen.
Fick OK från BM att så länge det kändes ok för mig så var det även ok i övrigt i och med att jag red hela tiden.
Däremot så motsätter de sig attt man börjar rida när man gått in en bit i grav.
 
Sv: Hur länge red ni när ni var gravida?

Jag red t.o.m. graviditetsvecka 34, i ganska normal omfattning, dvs 4-5 ggr/vecka, både i naturen och på ridbana, alla gångarter. Dåvarande hästen var en islandsvalack, mkt motor men "snäll" och en häst jag kände väl. Det var allmänt jobbigare att rida (och göra allt annat....) som gravid, men jag hade inga speciella besvär.
 
Sv: Hur länge red ni när ni var gravida?

Inte länge alls tyvärr. Men det beror mest på att jag redan innan var lite osäker bland hästar pga en hästolycka som jag var med om tidigare. Jag kände nu att detta skulle bli en till fator som påverkade ridningen negativt och ville inte utsätta mig och bebisen för det. Dessutom rätt skönt :o att "slippa" då jag var så oerhört trött i början...
 
Sv: Hur länge red ni när ni var gravida?

Förra gången bara till v.24 tyvärr, trots lugn och trygg häst.
Fick ont efter varje ridtur så det vara bara att lägga av, hoppas att jag får rida länge den här gången.
Min bästa vän är i v.31 och hon rider fortfarande.

Det är ju så beroende på hur man mår, man får ju hoppas att man mår bra och kan fortsätta ända tills förlossningen, men vissa får sluta tidigt pga olika smärtor...
men så länge det KÄNNS bra, så är det ju bara att fortsätta! :banana:
 
Sv: Hur länge red ni när ni var gravida?

Jag har världens snällaste häst och hade planerat att rida minst hela sommaren ( ska ha i oktober), men i vecka 10-11 någonstans så förvandlades min pålle till en svajande kamel och jag la av med ridningen... Nu har illamåendet gått över, men har jag klarat mig så här länge kan jag nog stå ut tills bebis är ute med.

Har dock turen att min häst trivs bäst med att bli körd, så han njuter multum nu då matte bara använder vagnen. ;)

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 423
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 613
Senast: Nixehen
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 214
Senast: Elendil
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp