hur långt kommer man på ett fulladdat bilbatteri?

Piek

Trådstartare
Frågan står egentligen i rubriken... Generatorn är troligtvis trasig och jag måste ta bilen tio mil till pojkvännen. Batteriet är fulladdat kommer jag komma fram?
 
Sv: hur långt kommer man på ett fulladdat bilbatteri?

Du bör ta dig fram, om du sparar på all energi såsom radio, lampor osv. Men vet inte om jag skulle vilja chansa...:p
 
Sv: hur långt kommer man på ett fulladdat bilbatteri?

Högst troligt så kommer du inte fram. Det är för långt.
 
Sv: hur långt kommer man på ett fulladdat bilbatteri?

Spelar det någon roll att batteriet är relativt nytt (köptes i april) och att det aldrig laddats ur?
 
Sv: hur långt kommer man på ett fulladdat bilbatteri?

Laddar inte generation batteriet så spelar det ingen roll hur nytt batteriet är.
Tex har vi aldrig bytt batteri i våran ena bil och har haft samma nu i 9 år (köpte bilen ny) för att generatorn laddar det.
 
Sv: hur långt kommer man på ett fulladdat bilbatteri?

Nej, jag tror inte du kommer fram! Jag hade ett typ 1år gammalt batteri i min förra bil, där generatorn dog.. Jag chansade på en resa på 2,5 mil. Bilen dog 300 m ifrån min parkering. :D :p

Detta var dock en gammal och simpel bil med väldigt lite elektronik, är bilen nyare så är det nog värre. O_o
 
Sv: hur långt kommer man på ett fulladdat bilbatteri?

Att bilen går längre än 300 m är jag säker på :p Åkte fram och tillbaka till stallet i förrgår ca tre mil och det var inga problem mer än att den var seg startad. Kan vara så att det är startmotorn som blivit trött också men det visar sig!
I värsta fall får pojkvännen komma och rädda mig!
 
Sv: hur långt kommer man på ett fulladdat bilbatteri?

Har du inget extra batteri du kan ladda upp och ta med som reserv? :)
 
Sv: hur långt kommer man på ett fulladdat bilbatteri?

Bara för att uppdatera tråden kan jag berätta att bilen gick som en klocka hela vägen men att det blev jäkligt kallt att åka utan fläkten på :D
Nu är eländet pojkvännens problem istället ;)
 
Sv: hur långt kommer man på ett fulladdat bilbatteri?

Pojkvännen fick stänga av så mycket som möjligt när han körde lastbil en gång. Han drog till och med av elsladden till släpet bara för att kunna ta sig hem. Tror det rörde sig om ca 5mil. Folk blinkade på honom eftersom ljuset inte var på och själv satt han inne i hytten där det var helt tyst och kallt. Men hem kom han :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 198
Senast: Mineur
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 439
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 919
Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp