Bukefalos 28 år!

Hur många dvärghamstrar?

F

Fluffis

Jag undrar hur många dvärghamstrar som är lämpliga att ha tsm i en bur. Kommer honor eller hanar bäst överenns? Hur tama blir dvärghamstrar? Hihi, vill veta allt om dvärghamstrar! ;)
Om du har dvärghamstrar vill jag gärna att du skriver lite info om dom och laddar upp en bild på sötnosarna. :)
 
Sv: Hur många dvärghamstrar?

Om du inte vill ha en hane en hona tillsammans (vilket ju är dumt eftersom det blir en väldans massa ungar) är absolut EN dvärghamster i samma bur bäst.

Det råder delade meningar om det där. En del påstår att det går bra att ha flera av samma kön tillsammans, men egentligen är det som att spela rysk roulette. De KAN hålla sams hela livet, men det är troligare att de vänder sig mot varann och faktiskt till och med har ihjäl varandra i värsta fall.

Jag skulle aldrig rekommendera någon att ha hamstrar tillsammans. De trivs bäst själva.
 
Sv: Hur många dvärghamstrar?

Ett par eller en ensam. Ett par är ju trevligast men nackdelen är att de får ungar och frågan är om du verkligen vill bli uppfödare eller om du vill ha trevliga sällskapsdjur helt enkelt.
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 611
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur jag gjorde en annan tråd där jag sökte ett socialt husdjur och sen goglade jag bilder och ååååååå så söta ovh det verkar jätte sociala...
Svar
10
· Visningar
1 714
Senast: Raderad medlem 68338
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 242
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
491
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp