Hur överlever man utan hund? När är det ok att ge upp en hund och se sig besegrad?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte vad du menar med helhetslösning. Men ökad motion vid stressiga perioder kan absolut hjälpa ganska mycket.

Men som sagt, jag lägger ingen värdering i om du vill prova eller inte, säljer honom eller tar bort honom. Det valet är helt och hållet ditt. Men jag tycker ändå det är rätt oschysst att inte påpeka hur stor skillnad ordentlig motion faktisk kan göra, speciellt vid ökad stress pga andra faktorer. Adrenalin som inte "används" lagras i musklerna (om jag inte blandar ihop saker) och ger alltså långvarig stress. Vilket gör honom mindre stresstålig/känslig.
Hur många gånger i tråden ska det upprepas tycker du? Och hur många gånger är det ok att vifta bort mina svar?

Helhetslösning, vilket trådens syfte inte ens var, är en lösning som faktiskt får honom att kunna vara ensam hemma. Jag förstår att det inte kan ges. Jag har inte ens bett om det, av just den anledningen.

Jag förstår att det är svårt att förstå, men jag orkar inte diskutera det längre Jag är färdig med att försöka förklara när det inte går att förstås.
 
Hur många gånger i tråden ska det upprepas tycker du? Och hur många gånger är det ok att vifta bort mina svar?

Helhetslösning, vilket trådens syfte inte ens var, är en lösning som faktiskt får honom att kunna vara ensam hemma. Jag förstår att det inte kan ges. Jag har inte ens bett om det, av just den anledningen.

Jag förstår att det är svårt att förstå, men jag orkar inte diskutera det längre Jag är färdig med att försöka förklara när det inte går att förstås.

Viftar inte bort dina svar. Men förstår nog ärligt talat inte syftet med tråden riktigt om du blir irriterad på tips.

Tror inte du kommer hitta EN sak som får honom att kunna vara hemma själv. En helhetslösning som du kallar det. Men om du ökar motionen, stänger in honom på ett mindre utrymme (om han gillar det) där han inte kommer åt att tugga sönder saker, har på ljud så han inte hör saker utifrån och samtidigt försöker hitta hundvakt ibland så kanske det blir bättre. Kanske inte.

Oavsett vad är det helt upp till dig om du vill/orkar lägga ner tiden och pengarna som behövs.
 
Viftar inte bort dina svar. Men förstår nog ärligt talat inte syftet med tråden riktigt om du blir irriterad på tips.

Tror inte du kommer hitta EN sak som får honom att kunna vara hemma själv. En helhetslösning som du kallar det. Men om du ökar motionen, stänger in honom på ett mindre utrymme (om han gillar det) där han inte kommer åt att tugga sönder saker, har på ljud så han inte hör saker utifrån och samtidigt försöker hitta hundvakt ibland så kanske det blir bättre. Kanske inte.

Oavsett vad är det helt upp till dig om du vill/orkar lägga ner tiden och pengarna som behövs.
Tråden heter inte "Hur ska jag få min hund att kunna vara ensam hemma?" så syftet borde inte vara svårt att förstå egentligen.
Jag blir inte irriterad på tips, bara när man upprepar samma saker hela tiden trots att jag förklarar något. Det blir liksom inte bättre resultat för att man försöker tjata in sin åsikt på mig. Jag har tagit tips till mig och ska testa några, men det är inte min skyldighet att lyda på något vis, bara för att någon annan har en annan övertygelse.
 
Tråden heter inte "Hur ska jag få min hund att kunna vara ensam hemma?" så syftet borde inte vara svårt att förstå egentligen.
Jag blir inte irriterad på tips, bara när man upprepar samma saker hela tiden trots att jag förklarar något. Det blir liksom inte bättre resultat för att man försöker tjata in sin åsikt på mig. Jag har tagit tips till mig och ska testa några, men det är inte min skyldighet att lyda på något vis, bara för att någon annan har en annan övertygelse.

Fast samtidigt förklarar du ju hur hunden är hela ditt liv och att du kommer vara förstörd utan honom.

Har inte sagt att du måste lyda några tips överhuvudtaget. Jag bryr mig ju inte om du säljer eller tar bort din hund. Tipsen ger jag ju för din skull för att du låter uppgiven över situationen. Men som sagt, var det inte tips du var ute efter så lycka till med försäljningen!
 
Fast samtidigt förklarar du ju hur hunden är hela ditt liv och att du kommer vara förstörd utan honom.

Har inte sagt att du måste lyda några tips överhuvudtaget. Jag bryr mig ju inte om du säljer eller tar bort din hund. Tipsen ger jag ju för din skull för att du låter uppgiven över situationen. Men som sagt, var det inte tips du var ute efter så lycka till med försäljningen!
Men det finns ingen motsats i det.
Att fortsätta tjata när ens tips inte får önskat resultat har väl aldrig visat sig vara effektivt? Det finns kanske andra saker som påverkar situationen som gör att alla tips man får inte går att använda, jag har inte någon redovisningsskyldighet, speciellt inte i en tråd där jag redan bemöts rätt trist. Och det är ju inte bara du som nämnt motion så jag menar ju trots allt inte bara dig här, det har bara upprepats gång efter annan i tråden.

KL

Det är ett intressant fenomen här på buke, det här med trådar och hur folk tenderar att svara och att läsa dem. Man går in hårt med en massa tips och råd, som i många fall är oombedda, man missar att läsa av hela situationen TS befinner sig i- känslor, svårigheter, mående, uppgivenhet. När TS inte tar emot alla råd med öppna armar, eftersom det många gånger finns både om och men som inte andra vet om, trycker man på i flera inlägg, hårdare, för att förmå TS att ta till sig råden. När TS går i försvarsställning, förstår man inte vad tråden handlar om och lämnar den.

Detta upprepas rätt ofta på buke, och nu menar jag inte bara den här tråden utan i många andra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 640
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 508
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp