Bukefalos 28 år!

Hur ofta tävlar ni?

C

chokladmonster =)

Jag tävlar kanske varranan helg...
Är de mycket eller ganska lagom?
Hur ofta tävlar ni?

Tacksam för svar... :)
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Jag tävlar distans & det blir ca 2-5 ritter/ år beroende på vad jag har råd med, vilka tävlingar som passar, både jag & häst är friska osv.

Ibland slinker det med någon hopp el dressyrtävling emellan osså. ;)
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Jag tävlar i genomsnitt varannan helg. Det kan bli 2 på rad sen 2 helger utan tävling eller annat beroende på en massa saker.
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

på vinterhalvåret blir de ca 2 ggr i månaden om det finns tävlingar vill säga....

på sommarhalvåret blir de nästan varje helg. tävlar FT men de blir ju lite hopp å dressyr åxå däremellan
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Jag har 6 tävlingar mellan maj och augusti så perioderna mellan är mellan en månad och en vecka.
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

min första tävling nu i vår (tävlar bara lokalt och klubb) är imorgon och sedan är det ett uppehåll på 2 veckor,1 tävling till,uppehåll på 1 vecka och sedan har jag tävling varje helg hela maj och början av juni. Därefter är det bara 3 tävlingar i juli innan hon får sommarvila.Därefter kommer träningsläger och tävlingarna börjar i slutet av augusti igen !

Jag tävlar både dressyr och hoppning
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

jag tävlar varannan till varje helg. Men försöker att inte tävla mer än 2 helger i sträck och sen minst en helgs vila. Ibland är säsongen väldigt intensiv och sen kan det ju ta flera veckor mellan tävlingarna, men jag tycker att i år har jag slyckats få ihop en riktigt bra tävlingstermin med lagom mycket tävlingar och lagom mycket vila mellan och att allt inte kommer på en och samma gång...
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

tävlar ca 2 ggr/mån.
våra tävlingar i vår ser ut så här:
5 mars
19 mars
9 april (två lätta klasser på ridklubben 5 min hemifrån)
10 april
ev 23 april om jag lyckas tjata mig till skjuts
8 maj

sen vet jag inte.
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Jag köpte min ponny 4 Juni-04 och har därför bara startat 3 gånger (tävlingssesongen slutar fort här uppe, och jag kan inte få skjuts sååå lång heller..:() Men när den börjar, och om Boss och jag känner oss redo, så kanske det blie mellan 1-2 tävlingar i månaden, det beror ju såklart på vart tävlingarna ligger också. Känner ibland att jag bor i fel ände av Sverige.. :angel:
Elin
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
878
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
476
Senast: hamilton1
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 063
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp