Bukefalos 28 år!

Hur opassande saker kan man säga..?

Halali

Trådstartare
Nu har jag hört allt, tror jag, Hoppas jag. Eller är det normalt att som vuxen människa klämma ur sig vad som helst?

Long story short, jag har fått förstadie till cancer och ska opereras snart. Eftersom jag har hunduppfödning är det en del som måste förberedas vad gäller hundarna och även om jag undviker att berätta om min hälsa så gott det går behövs det ändå en viss förklaring till de jag ber om hundhjälp. Och det jag fått höra gör mig en aning mörkrädd.

Tjej a, när hon får höra vad min diagnos är och jag undrar om hon skulle kunna ta hand om de två hundar vi deläger ett litet tag: "Jaha oj vad tråkigt. Men du vet att vitt socker ger dig cancer va?"

Det är ju sjukt skuldbeläggande att dra den biten kan jag känna, i det läget. Lite som att ja men det har du ju ätit dig till.. Nu vet ju jag att det inte finns någon känd koppling till just den cancerformen via kosten, men även om det varit så att jag haft cancer i magsäcken, är det rätt läge att dra upp att "du vet att rökta charkuteriprodukter är anledningen va"? :crazy:

Kille b tog sedan priset totalt, han liksom tjejen ovan är smart, högutbildad osv.. Jag skrev att jag har cellförändringar och svaret blev "Då hoppas jag på riktigt feta cancerknölar i brösten då".

:crazy::(:banghead:


Är det jag som är knasig eller vad fasen är det frågan om..
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

alltså.. f'låt men
hahahaha :rofl::rofl:

De där två verkar ha stora problem med att tänka.


/cancertanten
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

Jag har varit med om liknande kommentarer, speciellt lika nummer två. Vettiga människor som plötsligt kommer med riktigt idiotiska och opassande skämt som svar när man berättar om sjukdom/död/relaterat. Rekordet, som kom från min bästa vän som aldrig skulle såra med flit och som är vettig i vanliga fall, handlade om att äta upp min nyss döda pappa. Min tolkning av det hela är att de helt enkelt blir för förskräckta för att tänka och inte har någon aning om vad de ska svara, och därför kläcker ur sig det första (korkade) de kommer att tänka på.
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

Så säger man inte. Människorna du har i din närhet är antingen rent korkade och omänskliga, eller så blev de nervösa/rädda/oroliga och visste inte hur de skulle reagera.
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

till alla:

Ja man undrar ju. Nog för att många idag är väldigt kostinriktade och den här tjejen har börjat äta enligt paleo (tror jag det är..) men det är ju f-n inte läge att dra det när någon drabbats av en sjukdom! Förstår ju att det kanske på nåt plan är skönt att kunna tänka att "andra" får sjukdomar pga saker de äter för då är ju man själv "skyddad", men ändå.. Hade grannen som röker sagt att han fått lungcancer hade jag ju absolut inte dragit upp rökningen- vilket ändå är känt och accepterat som skadligt och cancerframkallande..

Och det med brösten slår liksom allt. Jag vet ju åxå att man kan bli ställd, men i skrift borde man väl kunna hejda sig tycker man.. jag vet inte, jag har lite svårt att tycka lika bra om dessa människor efter detta.. men jag kanske är överkänslig. :(
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

Du är inte alls känslig.
Det där rör sig om två som inte alls vet hur man uttrycker sig. De menar förmodligen inget illa men det kommer ut helt fel.

Jag hoppas allt går bra för dig!
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

Utbildning handlar inte om intelligens, är man smart vet man hur man uppför sig utan att grodor hoppar ur munnen och skulle man slinta med tungan vet man att man ber om ursäkt efteråt.

Otroligt klumpigt sagt av dem båda, oavsett hur korkade de än är. :crazy:
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

:crazy: Det slirade REJÄLT för båda när de svarade. Jag kan förstå att man kläcker ur sig något korkat om man pratar med varandra direkt (av ren chock/förvåning) men i skrift?!

Lycka till med din behandling!
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

Men så trist för dig att höra något sådant!

Tycker du borde fråga killen vad han menade med det där med brösten.
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

Det var det mest korkade jag hört/läst... :meh:

så säger man ju bara inte
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

Jag kan vara ganska bra på att kläcka ur mig opassande saker emellanåt, men det finns ju gränser. Jag var också i total jäkla chock när min mamma fick cancer för sex år sedan men inte fan började jag garva som vanligtvis är en reaktion jag kan få när jag blir överrumplad. Om det dessutom var i skrift är det bara för jävligt faktiskt :mad: Då har man ju extra tid att tänka igenom svaret och man ser väl dessutom vad man skriver och att det ser idiotiskt ut :meh: Jag förstår att du känner annorlunda inför dessa människor efter att de sagt sådant, men samtidigt tror jag inte att de menade något illa. Om du orkar kanske du ska berätta för dem att de sårade dig när de sa/skrev som de gjorde?

Hoppas att det går bra med operation och allt! Kram
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

Men wtf?? :banghead: :eek: Vilka otroligt dumma kommentater!

Vet jag fick en del med men.. inte sådär :o

Önskar dig dock all lycka till!! Håller tummar och tår för dig :)
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

Gick igenom en rejäl vända cancer i höstas. Jag märkte att folk har en förmåga att när man berättar om att man har cancer så börjar de dra upp alla gamla fastrar/mostrar/kusiner som fått cancer och som oftast dött. Detta tog jag inte illa vid mig av utan tänkte stilla att det är deras obehandlade psykiska trauma som kommer fram.

Men, jag tog riktigt illa vid mig en gång. Min första behandling hjälpte inte och jag fick gå på en tuffare behandling som gjorde mig riktigt, riktigt dålig. Jag svarade då inte inte i telefonen en eftermiddag och får då ett surt sms som löd: Varför svarar du inte? Är du död eller?

Jag blev riktigt illa berörd och förklarade för personen (en vuxen människa) att man skriver inte så till en person i min situation för det kunde faktiskt vara så, att jag var död. Person tyckte att jag var "känslig" och "dum" och avfärdade mig helt.

Personen är nu helt avfärdad från mitt liv.

Lycka till med behandling!!
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

Ärligt talat, jag hade inte velat ha hjälp av de där två stolpskotten. Jag hade inte ens velat ha med dem att göra. Det är illa nog när jag inte kan hjälpa vänner i knipa, men att dessutom göra det värre?!

Hjälp, så himla lågt.
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

Men för tusan, hur stor otur kan man ha när man tänker egentligen?

Kille a måste du fråga vad fan han menar med det.
 
Sv: Hur opassande saker kan man säga..?

Min första häst fick skjutas på plats efter att ha blivit påkörd av en bil och fått ena frambenet helt krossat, det hängde bara kvar i huden. Jag satt med henne där på vägen medan vi väntade på att polisen skulle få tag i en jägare.

Min farmor frågade hur mycket jag hade fått för köttet. Gulligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp