Hur välja foder?

Enya

Trådstartare
Hur väljer man foder till sin hund, jag menar, vad tittar man på? Jag kan inte det. Tittar man på fett, protein? Skulle vara tacksam på vad man tittar hos ett foder för att man sdka veta att det passaqr min hund.

Hunden är förövrigt en dobermanntik på snart 5 år, lite rund redan.
 
Sv: Hur välja foder?

jag tittar först och främst på protein/fett. mina blir lätt feta så jag vill ha en fetthalt runt 15 %. en del foder har en skyhög proteinhalt jämfört med fetthalten, det gäller speciellt foder med mindre fett, och då jag inte kan se anledningen går sådana foder bort. den ena hunden har lite känslig mage och blir pruttig av vete, så de fodren sållas också bort. efter det tittar jag på priset, jag vill inte betala mer än jag måste och foder där halva kostnaden går till märket och reklamen är jag inte så pigg på. och sist så vill jag helst ha ett svensktillverkat foder. dels för miljöns skull, att fodersäckarna inte ska transporteras över hela världen, dels för att jag hoppas på att innehållet i säckarna är svenskt.

jag ger både färskfoder (nordic) och torrfoder (standardt). färskfodret blir de så feta av så det blandas med grönsaker, men pälsen blev så kanonfin + att de tyckte det var så gott så jag vill inte sluta helt med det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 712
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 305
Senast: Vitsippan
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 166
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
656
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp