Hur vet jag hur mycket?

Oxxx

Trådstartare
Mina föräldrar är på väg att köpa en ny bil, som kommer att få dra några kg mer än den vi har nu.
Och vill då väga upp släpet vi har nu, så vi kan lasta mer. Det står även i reg. beviset att " Totalvikt sänkt genom montering av däck med lägre bärighet". Men hur vet jag hur mycket det vägde från början (/ hur mycket vi får typa upp den)? Den har en totalvikt på 1300 kg i dagsläget, en Star Safir från 2000.
Någon som vet :confused: ?

:bow: :bow:
 
Sv: Hur vet jag hur mycket?

Du måste ta kontakt med tillverkaren, de kan svara på din fråga. Hur mycket du kan väga upp det beror på axeln på ditt släp, och här har tillverkaren alla uppgifter. Det är också dem som bilprovningen kommer att ta kontakt med i fall de inte själva har dessa uppgifter, och då kan det vara bra att få uppgifterna direkt från källan sas.
 
Sv: Hur vet jag hur mycket?

Okej, då ska jag höra med dem. Tack så mycket för hjälpen! :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en häst på strax över 160 i mkh av kraftig modell som väger knappt 600 kg. när han är som tjockast efter sommarbete. Nu håller...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 432
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Okunnig och lätt neurotisk fundering från mig, hoppas någon vill svara ändå 😅 Jag har en v40 CC (nyare lite mindre modellen) som jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 386
Senast: Roheryn
·
Äldre Vi ska under veckans frakta hem ganska mycket tunga saker på släpkärra. Såklart tänkte vi försöka hålla oss till de angivna vikterna för...
2
Svar
24
· Visningar
5 592
Äldre Jag börjar snart gråta, jag måste byta bil :nailbiting: men jag hittar inget som passar, det är alltid nåt som havererar :down: Har...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: LillaMy84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp