Bukefalos 28 år!

Huskattstråden 2009

Sv: Huskattstråden 2009

Här är mina småkissar Lillan och Oliver :love: två knasiga syskon på snart ett år. Oliver tycker om mat och att sova... Lillan tycker om att busa och att äta :laugh: Hon äter allt från champinjoner till gurka.

27198040.jpg
 
Sv: Huskattstråden 2009

*kl*

Sedan Gnist inte ville låta mig ta en av hennes underbara orangearöda kisebarn :mad:;) så jag jag nu skaffat mig en liten på egen hand.

Hade annons ute om att jag gärna ville adoptera en kattunge.... Sent i tisdags (efter kl 22) kväll ringde en tjej som hade en 6 v gammal kattpojke som hon inte kunde behålla. En vän till denna tjej skulle flytta utomlands och hade helt sonika lämnat av två styck, då 4 veckor (!!) gamla, kattkillar hos henne - utan deras mamma. Tjejen skulle själv behålla den ena ungen men kunde inte ta båda två. Hon bad mig t.o.m att hämta hem lillkisen på direkten, vilket jag naturligtvis gjorde då hon bara bodde 10 min bort. Megs slängde sig i bilen och 20 minuter senare hade hon en tabby huskattkille, 6v gammal, hemma! :love::love::love:
Kisen har fått namnet Dexter och riktigt energiknippe som lever rövare hela dagarna.:devil:

Bilder på den lilla kommer ikväll!
 
Sv: Huskattstråden 2009

...och sa lite bonusbilder pa de andra katterna med
Mikey (huskatt, 2 ar)
IMG_1495.jpg

IMG_1548.jpg

IMG_1569.jpg

IMG_1586.jpg


Molly (huskatt, 2 ar)
IMG_14942.jpg


Nellie (huskatt, 18 ar)
IMG_1493.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Huskattstråden 2009

Lite nya bilder som jag fottade nyss!
Zlatan

Zmulan visar gärna upp sin dräktiga mage :D

Zlatan igen




Sorry för bildbomb :angel:
 
Sv: Huskattstråden 2009

Vilka söta små katter ni har :).

Kanske dax att inviga min katt? Många tror ju att min häst är mitt foto-objekt, men nu är det ju så att det faktiskt är min katt som är den mest fotograferade lilla flickan. Jag har hur mycket bilder som helst på henne, och hennes "lilla" dotter.

Missan (aka Paris Hilton :grin:), min lilla svarta huskatt. Hon blir 6 i år :D!
69978_1202045583.jpg


23454_1202045873.jpg


Sedan hennes dotter, Tösen som blir 5 i år. Dock inte min katt, utan grannens.
73952_1202567784.jpg
 
Sv: Huskattstråden 2009

Kopiaava004.jpg


Chi, the Vampire(bat) slayer
Jag vet inte hur hon fick in tygfladdermusen där dock...
 
Sv: Huskattstråden 2009

Småttingarna växer så det knakar och de två som sålts har flyttat. Här kommer 2 bilder på en av våra pojkar:

tiger1.jpg


tiger-2.jpg


De har nu börjat utforska trädgården och den är ju inhägnad runt om så det är ju ingen risk att de förvillar sig åt något håll :D
 
Sv: Huskattstråden 2009

Jag har två ganska små honkatter, Vilda Matilda (Vilda) och Saga. Däremot skulle de ha bytt namn för Saga är mer ett minimonster än en saga, å Vilda är allt annat än vild.. ;)

Vilda
21501703.jpg


Saga (är dock tagen i november precis då vi hämtat henne så hon är lite större nu)
24688291.jpg


Vilda å Saga dagen efter att vi hämtat Saga. Till saken hör att Vilda var inte jätteförtjust i sin nya "lilla syster" då och hade gått in i buren vi hämtade Saga i. Och vad gjorde Saga, jo hon gjorde Vilda sällskap - vare sig hon ville eller inte ;)
24688294.jpg


Nu är de världens polare å leker å sover tillsammans. :laugh:
 

Liknande trådar

Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 076
Senast: Pinus
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 349
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 438
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 640
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp