Bukefalos 28 år!

"Hyperventilerar" när han spinner.

steve

Trådstartare
Har en katt som andas i takt med sina "spinningar", har gjort sen han var liten. När han myser börjar han "hyperventilera" och spinna samtidigt, han andas alltså ungefär dubbelt så fort som när han inte spinner. När han sedan somnar och slutar spinna börjar han andas som vanligt igen.
Någon som har någon aning om varför? Han verkar inte själv störd av det och är inte stressad på något vis, utan han gör liksom så när han ligger och myser och blir klappad. Kan det vara skadligt på något vis? I övrigt pigg och glad och en väldigt aktiv katt i bra form och kondition, 1 år.
 
Sv: "Hyperventilerar" när han spinner.

Det verkar vara lite olika hur pass katten andas fortare när den spinner. Men vanligtvis gör dom det, dvs fullt normalt.
 
Sv: "Hyperventilerar" när han spinner.

delvis kl

Jag vet inte om det är vanligt, andra katter jag haft har inte börjat andas så pass fort så därför jag undrade. Skönt att höra att det hur som helst inte verkar ovanligt, då slipper jag oroa mig :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 776
Senast: Murphy
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 399
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 616
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp