Bukefalos 28 år!

Hyra ut en box?

PrittePuff

Trådstartare
Nu har jag gett upp... hittar ingen häst som jag kan fylla upp min ena box med...

så nu tänkte jag att det kanske är nån som vill hyra boxen istället för att jag ska få en ridhäst till...


men iaf vad behövs för att man ska kunna hyra ut en box i ett eget stall?
vilka blanketter behöver man fylla i? :p
vilken myndighet behöver man kontakta?

Jag ska ju hyra ut vitt.

men man kanske inte behöver göra nåt speciellt?
HUr funkar det med betalning och moms och sånt där.
Behöver man ha F-skattesedel och eget företag?
Det kommer ju bara vara boxen som ska hyras ut så inga mer inkomster på så sett...
 
Sv: Hyra ut en box?

Ska du hyra ut en box i ditt eget stall så försår jag inte varför du ska krångla till det så. Hyr ut den bara. Ni kan ju dela på sysslorna. Blanketter, F-skattsedel osv. Det blir en dyr box.
 
Sv: Hyra ut en box?

jag är lite emot att allt ska vara svart.
speciellt tycker jag det är bra om man kan få bort det inom hästsporten.
fats det är ju jag som tycker så...
 
Sv: Hyra ut en box?

Hyr du ut den som privatperson tillkommer ingen moms. Det behöver inte bli näringsverksamhet bara för att man hyr ut en box. Ta bara upp inkomsten i deklarationen så är det klart.

Men glöm för all del inte att skriva ett avtal med den som ska hyra om vad som ingår i hyran etc. Vi har ju sett en del exempel här på Buke om alla konflikter som uppstår mellan stallägare och inackorderingar.
 
Sv: Hyra ut en box?

ja, avtal ska skrivas, men vad bör man ha med?
finns sånna färdigskrivna som Deckeman har gjort att köpa?

Hur skriver man med den inkomsten i deklarationen?
Har knappt fattat min egna oändrade deklaration :o
 
Sv: Hyra ut en box?

Ja, det finns färdiga avtal som är skrivna av Lars Deckerman :)
 
Sv: Hyra ut en box?

Du skriver bara upp det bland de andra inkomsterna. Det är inga konstigheter. Ta hjälp av Skatteverket om du inte vet var du ska skriva upp det någonstans. De hjälper gärna till.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 959
Senast: ameo
·
Avel Jag har ju lånat ut mitt ena avelssto till en tjej som tagit föl på henne i år. Ursprungligen så skulle stoet stå hos mig och att hon...
Svar
14
· Visningar
2 281
Senast: caballus
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 655
Senast: Ajda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 935
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp