Bukefalos 28 år!

I sommar blir det valp, hjälp att välja! (Corgi, schnauzer elr perro?)

Sv: I sommar blir det valp, hjälp att välja! (Corgi, schnauzer elr perro?)

Näe nu börjar ni spåra ur...! :D

*tankeverksamhet och planering pågår för fullt*
 
Sv: I sommar blir det valp, hjälp att välja! (Corgi, schnauzer elr perro?)

Helt opartiskt säger jag så klart schnauser! Men med förbehållet DVÄRG eller RIESEN!!

En svart/silver dvärg eller en svart riesen!

/Swat
 
Sv: I sommar blir det valp, hjälp att välja! (Corgi, schnauzer elr perro?)

Tyvärr, varken dvärg (för liten) eller riesen (för krävande, för stor) blir det. :)

Har hittat två uppfödare jag ska ringa i morgon och boka in studiebesök hos. Ytterligare en tredje finns på lut.
 
Sv: I sommar blir det valp, hjälp att välja! (Corgi, schnauzer elr perro?)

Tyvärr, varken dvärg (för liten) eller riesen (för krävande, för stor) blir det. :)

Har hittat två uppfödare jag ska ringa i morgon och boka in studiebesök hos. Ytterligare en tredje finns på lut.

men... så där får du ju inte skriva! :mad: Vilka raser då? Vi är ju jättenyfikna!!! :bump:

Jag vet var man kan hitta svarta schnauzervalpar... :angel:
 
Sv: I sommar blir det valp, hjälp att välja! (Corgi, schnauzer elr perro?)

Tänk om jag inte skriver något mer alls då förrän jag har ett litet knyte hemma...? :angel::D
 
Sv: I sommar blir det valp, hjälp att välja! (Corgi, schnauzer elr perro?)

Grattis till ditt rasval. Jag umgås dagligen med svarta mellanschnauzer.
Glada,trevliga och lite vaktiga. Skäller gör de bara när det kommer någon.

Se till bara att föräldrarna är röntgade med godkända höfter+ögonlysta.
Gör ju inget om det har gjort MH också.

Finns en kull svarta på Gotland, som nog är leveransklara i sommar.

Vill du titta på fina o trevliga hundar så kolla en uppfödare som jag känner väl.

www.schnauzer.nu
 
Sv: I sommar blir det valp, hjälp att välja! (Corgi, schnauzer elr perro?)

Jag är också jättepartisk och säger schnauzer, en p/s. Om du är nv om stockholm så kan jag erbjuda en träff där. Kan även inkludera en schapendoes, om du inte tittat på dem innan, så är det också en hund som mer eller mindre motsvarar dina krav.

Enda med schnauzern, och dina önskemål, är väl att den är trots allt en "råtthund", så marsvinet kan ju ligga lite illa till:angel:. Just våran hatar katter, klarar inte ens ordet katt, men om den blir uppväxt med katt så är ju inte det något problem.

Lycka till med valpköpet
 
Sv: I sommar blir det valp, hjälp att välja! (Corgi, schnauzer elr perro?)

Jo jag har tittat på schapendoes och det är lite för mycket päls, likaså den tibetanska terriern, men annars intressanta hundar.

Ja det är råttfångarkunskaperna som ligger schnauzern lite i fatet. Sen är jag inte säker på att den är "min" ras även om jag tror att den också skulle passa mig. Jag är väl lite velig eftersom jag vet att det blir jäääääääääävligt svårt att övertala sambon till en tredje hund... :p Så den här måste bli rätt!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
6 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Hingststationer
  • Dressyrsnack 17
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp