Icke godkända hingstars stamtavlor - alla raser

Trolle 121
Visst, han var godkänd russhingst men han fick avkommor hos fam. Boëthius
Pappa till Marie SPR 1499/62 (u Sofie 861/49) och Krux SPR 994/62 (u Big Flash, travare)
sr%20Karin%20Boeumlthius%20Trolle%2002_zpssrkstpyc.jpg
 
Senast ändrad:
Simsalabim/Wärnanäs Simsalabim/Wärnanäs Oden SPR 1504/65
Pappa till
Sofie SPR 861/49s föl Josh (1968) och Michaela (1969)
Lilla My 491s föl Mockasin (1971)
Madicken SPR 3193/64s föl Jocoma (1968) och Pompidou (1969)
Pi SPR 463/58s föl Mymmlan (1969), Pyssling (1970) och Pinna På (1971)
sr%20Karin%20Boeumlthius%20Simsalabim_zpsnqdyzicn.jpg
 
Senast ändrad:
Och här kommer det efterlängtade fotot på Piqeur! :banana:
Pappa till:
Lilla My 491s föl Madicken SPR 3193/64 och Mynta SPR 3197/66
Sofie SPR 861/49s föl Narr SPR 2132/64, Matilda SPR 3195/66 och Krumelur SPR 2136/65
Pi SPR 463/58s föl Piller SPR 2134/64 och Minsann SPR 3199/66
Wilmas föl Pickwick (f.1966)
sr%20Karin%20Boeumlthius%20Piqeur%2001_zpsvxyk2gbc.jpg
 
Gry SPR 2130/63 (son till Lyrhanga xx och Lilla My 491)
Blev minst 33 år gammal och blev pappa till:
Marie SPR 1499/62s föl Grynet (f.1967)
Pi SPR 463s föl Pyssel (f.1967)
Wilmas föl Mumma (f.1967)
Lilla My 491s föl Mannagryn (f.1967)
Mittipricks föl Mia Pia (f.1967)
sr%20Karin%20Boeumlthius%20gruppfoto%20Pynt%20Gry%20Mynt%20Fredag%20Torang%20Aladdin%20Dinn%20Marie_zps6oqh4gpy.jpg
 
Nu kommer det bilder på hingstar familjen Boëthius använde i sin avel :D Jag har fått tillåtelse av Karin Boëthius att lägga ut bilderna här och typ på Hästkatalogen och Häststam.

Så här kommer bilderna:
Lyrhanga xx
Pappa till Gry (u Lilla My 491), Mittiprick (u Wilma) och Tiptop (u Sofie SPR 861/49)
sr%20Karin%20Boeumlthius%20Lyrhanga%2002_zps9o7t0gsk.jpg
Hann inte ändra.
Lyrhangas föl hos Boëthius föddes 1963.
 
Jag kan vara helt ute i nattmössan nu, ber i sådana fall om ursäkt för det. Men, men.

Har fått nys om en Partisan II (2), som bör vara SWB, och född på kanske 70-80-talen?? som jag misstänker inte var godkänd hingst. Har träffat en avkomma till honom, dock död idag. Men ändå. Vet egentligen inte varför jag tror att Partisan II inte var godkänd, men får bara de vibbarna...
Någon som vet något om honom?

Sen vet jag om en ridponny, Empire P, som ska ha en avkomma. Vet inte så mycket om Empire mer än att han bör vara född i mitten/slutet av 90-talet, är E: Power Boy, att hans avkomma ska vara född i slutet av 90-talet och att jag inte tror att han är godkänd heller. Eller jag känner honom som valack iaf. Någon som vet mer?

Slutligen har jag också hört talas om en Konsum, vet inte ras eller så, men bör vara en mycket liten ponny (shettis??) och född på 80-talet. Har en avkomma mig veterligen. Någon som vet vad han var för ras? Eller mer om honom i allmänhet?
 
Har fått nys om en Partisan II (2), som bör vara SWB, och född på kanske 70-80-talen?? som jag misstänker inte var godkänd hingst. Har träffat en avkomma till honom, dock död idag. Men ändå. Vet egentligen inte varför jag tror att Partisan II inte var godkänd, men får bara de vibbarna...
Någon som vet något om honom?

Här har jag lagt in alla avkommor efter honom som jag lyckats hitta (finns säkert en hel del till dock eftersom många registrerats utan stam):
www.haststam.se/horse/view/147540
 
Sen vet jag om en ridponny, Empire P, som ska ha en avkomma. Vet inte så mycket om Empire mer än att han bör vara född i mitten/slutet av 90-talet, är E: Power Boy, att hans avkomma ska vara född i slutet av 90-talet och att jag inte tror att han är godkänd heller. Eller jag känner honom som valack iaf. Någon som vet mer?

Empire P f 1997 e Power Boy RP 112 - Burton Starlight RNF 24. Vidare stam, info + avkomma finns här:
www.haststam.se/horse/view/163685
Med tanke på att Power Boy både är farfar och morfar och att Empire endast var två år vid avkommans tillverkning och att jag inte hittar fler avkommor skulle jag tro att det är en tjuvbetäckning.
 
Slutligen har jag också hört talas om en Konsum, vet inte ras eller så, men bör vara en mycket liten ponny (shettis??) och född på 80-talet. Har en avkomma mig veterligen. Någon som vet vad han var för ras? Eller mer om honom i allmänhet?

Den enda registrerade ponnyn överhuvudtaget med det namnet är en welsh mountain f 1987 och som har en avkomma (Servus) f 1990:
www.haststam.se/horse/view/166518
 
[/QUOTE="sussisus, post: 5428, member: 744"]Nu kommer det bilder på hingstar familjen Boëthius använde i sin avel :D Jag har fått tillåtelse av Karin Boëthius att lägga ut bilderna här och typ på Hästkatalogen och Häststam.

Så här kommer bilderna:
Lyrhanga xx
Pappa till Gry (u Lilla My 491), Mittiprick (u Wilma) och Tiptop (u Sofie SPR 861/49)
sr%20Karin%20Boeumlthius%20Lyrhanga%2002_zps9o7t0gsk.jpg
[/QUOTE]


Hugger bara ett svar.....

Minsann , Pinna På och flera syskon var ridskoleponnyer på bl.a. Enskede Ridskola på 70 och 80 talet.

Har alla mina stamtavlor just nu nerpackade i flyttlådor då vi nyss flyttat.
 
Ekeröds Blixtens far hette Icro Macro (notera stavningen, alltså inte Irco Marco), och ja, Icro Macros far är den Irco Marco du menar (han importerades till Sverige på 70-talet och är således holländskt varmblod).

Ang. Mocca har jag inte lyckats hitta någon mer info om henne. På Stall Ekeröds gamla hemsida stod ingen mer info om henne än höjden. Men i ett annat forum finns en (dålig) bild på henne. Tror inte man får länka till andra forum så jag PMar den till dig.



Hur säker är du på att det inte är Irco Marco som är pappan ?

För när jag i slutet av 80 talet stod i samma stall som det irländska stoet, som då var helt vit men vackert skäckig med prickar när hon var blöt vid tvättning, så sa ägarna att dom bara hade använt IC och IC's son Simple Simon.
Stallägaren hade fullt med IC-korsningar med allt från stora hästar ner till Micro som hade en shettis till mamma.
Micro själv blev pappa till korsningar med diverse stora hästar som mamma.

IC fick massor med avkommor före han blev godkänd och korsningsavkommor som aldrig registrersdes.
 
Hur säker är du på att det inte är Irco Marco som är pappan ?

För när jag i slutet av 80 talet stod i samma stall som det irländska stoet, som då var helt vit men vackert skäckig med prickar när hon var blöt vid tvättning, så sa ägarna att dom bara hade använt IC och IC's son Simple Simon.
Stallägaren hade fullt med IC-korsningar med allt från stora hästar ner till Micro som hade en shettis till mamma.
Micro själv blev pappa till korsningar med diverse stora hästar som mamma.

IC fick massor med avkommor före han blev godkänd och korsningsavkommor som aldrig registrersdes.

Uppgiften kommer från Blixtens ägares gamla hemsida som inte finns kvar (PMa om du vill ha en länk till en arkiverad version av den), men det är ju förstås inte omöjligt att det blivit någon missuppfattning på vägen. Tyvärr är det ju så att det lätt blir fel när aveln inte dokumenteras ordentligt. :(
 
@Pazuzu

Jag har idag pratat med min väninna som stod i samma stall under 80- och 90talet och hon minns inte att det skulle kunna finnas någon häst överhuvudtaget med det namnet.

Aaaahhh, jag bara MÅSTE hitta mina stamtavlor ;)
 
Jag som av olika orsaker och mest slumpen har ägt och delägt flera Blixtenavkommor har också fått informationen att han är e: Icro Macro som i sin tur är e: Irco Marco.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp