Bukefalos 28 år!

Idag har jag..

Sidekick

Trådstartare
*Snor idén från gnägg*

..Tre hästar att rida.
Alla tre hästarna är väldigt olika, så jag kommer variera vad jag tränar på idag, rätt mycket.. Jättenyttigt för mig som ryttare!

Vad ska ni göra med Era hästar idag?
 
Sv: Idag har jag..

egentligen skulle jag nog ha motionerat alla, men det blir bara vita, kanske lillen...

spider är sjuk, choice varm i ben, Ludde är fortfarande öm efter skoningen, getz kan jag inte rida ensam (sitter in unghäst) och simora hon får ta å vila då jag inte har tid att gå ut med henne då jag ska bort ikväll :(

men imorgon ska det hållas låda! Då ska vita duschas mm :bump:
 
Sv: Idag har jag..

Nu har jag visserigen bara en pålle, men ändå :p

Idag spöregnar det, så jag vet inte vad vi ska hitta på. Blir nog en liten runda med mycket backar, det är alltid trevligt. Eller skog, det regnar inte lika mycket där :D Ska försöka vara ute en timme eller två, beror på vädret och hur mesig jag är. Har gått hål i min regnjacka, inte så mysigt :crazy:
Senare ikväll har jag lovat att visa lite tricks för en liten tjej som är medryttare på den andra hästen i stallet. Det ska bli kul! Ferguson älskar publik :D
 
Sv: Idag har jag..

Jobbar nu så idag blir det ingen ridning... Jag ska sälja min ponny ikväll :crazy:
 
Sv: Idag har jag..

Idag har jag inte gjort någonting med pållen men igår så lekte vi lite på volten....

lyfta på benen lite...
16815760.jpg

16815762.jpg


film på backar... quicktime behövs..



alla bilder på:

http://www.pixbox.se/alb_show_id641367_page1.html
 
Sv: Idag har jag..

Ja, det bross lite på. Regnar det får hon stå i dag oxå. Går inte att rida i regn. Bara sparkar (surrkärring)

rengar det inte tänkte jag longera lite, med galopparbete i vänster varv, då hon bara försöker kasta av mig när jag rider vänster galopp. :(

Ska tala om att detta är en DIVA som när det inte passar henne försöker bokstavligen kasta ryttaren över staketet. Men har jag suttet kvar. :banana:
 
Sv: Idag har jag..

Idag ska jag nog hjälpa en kompis med hennes häst och så ska jag rida min egna quarter. Ska träna lite i padocken hade jag tänkt. Har också fått hem en ny pad idag så den ska testas ;)
 
Sv: Idag har jag..

Idag blev d besök av hovslagarn trampade loss lite av skon i början av veckan,av allt pulsande i snö. Men d har slagregnat hela dan så in o vila lite från regnet inga regntäcken på,:( så dom fick gå ut igen o hoppas på bättre väder imorrn:)
 
Sv: Idag har jag..

Står i ett stall med min bebishingst där jag får träna vilka hästar som helst och jag funderar allvarligt på att imorgon fråga min stallägare om jag kan låna hennes hingst på två år och träna markövningar. Tränar min i det och han lyssnar superbra på nästan bara fingervisningar medans hennes hingst är en "gå på" häst jobbig att hantera till och från hagen. Är så sugen på detta.
Det som hindrat mig är att jag vill inte förstöra en sååå dyr häst, innerst inne vet jag att jag lyckas som jag alltid gjort , men när det inte är min häst är det en annan femma om ni förstår mig.
 
Sv: Idag har jag..

I morgon (eller idag om man ska se till klockan) så har jag 2 hästar att rida.

Också 2 helt olika hästar så det blir även varierat här hos mig ;).

Troligtvis blir det utritt på båda men med olika syften....
 
Sv: Idag har jag..

Jag hade tänkt att skritta/trava runt lite ute i skogen i morgon/i dag om man kollar tiden och se hur det ser ut i ogivningen ,flyttade till ett nytt stall i Lördas.
 
Sv: Idag har jag..

Idag har jag bara tagit på täcke och släppt ut ;) Igår borstade jag lite sen hjälpte jag syrran med sin häst.

Jag har ju ingen egentlig ridhäst utan en pensionär så jag är bekväm för tillfället vilket också kan vara skönt ibland.
 
Sv: Idag har jag..

Uuuh jag har träningsverk efter igår.. Snacka om tre helt olika individer.. Jag tog min häst sist av de tre och det var en sån lättnad att sitta på min häst! :angel:

Men det var roligt, de andra två är roliga att rida!

Idag ska jag nog inte rida min skitunge.. Han får vila!
 
Sv: Idag har jag..

Jag har precis börjat sätta igång min pålle efter barnafödande så vi rider ca 3-4 ggr/vecka och ganska korta pass med mycket skritt. Idag blir det nog lite jympa i ridhuset.
 
Sv: Idag har jag..

Nu vid kl 16 ska jag åka och mocka, ta in (blir extra tidigt idag) och fodra, sen ska vi på julbord :d :D Därför får hästarna ofra sig och gå in tidigt.. Men de får extra natthö sen så de klarar sig nog. Hagen är ju ändå bara en lerpöl som allt annat är just nu :(
 
Sv: Idag har jag..

Hola,

Ösregn. En dräktig surmärr och en tvåårig, väldigt ohanterad unghäst.

Bidde bara hämta i hage, leda genom stoooora vattenpölen. Binda upp. Fodra. Borsta. Kratsa fötter.
Träna unghästen att lyfta snällt på fötterna och tillåta raspning.

Därefter vattenpölsträning och följa grimman för unghästen.

mvh Eva
 
Sv: Idag har jag..

Här regnar vi bort...:mad:. Då hästen varit blockhalt för dryga månaden sen lägger vi ner skrittrundorna för tillfället tills det stabiliserar sig. Vill inte riskera att hon halkar och vrickar sig mer och slår upp problemet igen.:cool:
 
Sv: Idag har jag..

idag har det inte blivt någonting eftersom det mest hela tiden regnar underkylt regn här... :(
men igår var jag på ridbanan en sväng (enda stället där det inte är glashalt förutom i hagen...)
Eftersom det är en ganska liten ridbanan jag har så har det bara blivit övningar i skritt och trav, men då har jag lagt ner mer energi på att träna upp både mig och hästen att styra på en hand, vilket också går mycket bättre nu än för par veckor sedan :) Nu gäller det bara att få sälva jobbet också i traven på en hand. Min häst är väldigt lat i huvudet så han tar alla tillfällen i akt för att bara få lulla runt... :p men så fort han inser att det är mycket bättre att jobba ordentligt så går han som en klocka i stället... men som sagt, det gäller att få honom på dom tankarna föst... ;)
 
Sv: Idag har jag..

Idag snöslask tog in hästarna vid 11(går ute på lösdrift annars). Fleecetäcke o stå inne o sova lite. Uppehåll ett tag men när jag skulle ut med den första snöslask, likaså när jag for ut med den andra men d gick bra ändå.Kläder efter väder. Här har vi forfarande snö kvar 2 dm ca så d e ingen lervälling iallafall ,hoppas d inte blir någon heller. 4 broddar i varje sko o snösulor så kan man vara ute i alla väder,men d hade vart skönt me ett ridhus i närheten iallafall...
 
Sv: Idag har jag..

Idag provade jag min nya westernsadel. Kände inte alls för att rida. Men var tvungen att provrida sadeln :d Så det blev 20min skritt på banan, tränade lite sidepass och bakdelsvändningar. Får bli ordentlig ridning i morgon. Så håll tummarna för att det inte ösregnar soom det gjort hela dagen idag.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: hamilton1
·
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 442
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
789
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 334
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp