Bukefalos 28 år!

Idiot med hund

R

restless

Måste bara kräka av mig lite..
Va ute på lång ridtur med en kompis igår. På en grusväg mötte vi en kille med en ung am staff. På långt håll hörde ja killen hetsigt prata för sig själv (el med hunden) När vi kom närmare syntes det tydlig att killen var rejält påverkad. När vi passerade varann drog hunden lite i kopplet, viftade på svansen o ville bara hälsa på min häst. Hur vänlig som helst. o när sen min kompis passerade dom började kaln skrika helt hetsigt. O när hunden drog lite för att snusa på hästen så släppte killen efter på kopplet så hunden, som typ stötta sig på det ramla framåt. Sen fortsatte han så. Såg helt ut som han försökte hetsa hunden. Jag blir så arg! söta snälla lilla hund som säkert kommer att få ett helvete i livet med den jädra pundar husse han fått.
Kan inte släppa denna lilla hund ur tankarna.
 
Sv: Idiot med hund

Det här gör mej GALEN... äger själv en amstaff tik o har haft hanne förut, dessa idioter ska bli av med sina hundar !! Jag älskar den här rasen, men man ska veta vad man har. De är individer som alla andra, hannen hade jag från valp, en riktigt glad skit, älskade alla han mötte. Nu gillar ju inte alla att det kommer 32 kg muskler dundrande o vill hälsa... ( min mamma satt ofta som ett frimärke i dörren, tur att hon hunnit stänga den bakom sej ! ) så koppel o koll måste man iallafall ha. Tiken är en omplacering o kräver ett helt annat sätt att handskas med. Det är inga j-a vapen elr leksaker, (det är inga hundar för övrigt), o kan man inte annat än gapa o skrika på sina djur o inte har ngt som helst tålamod ska man inte ha djur !
 
Sv: Idiot med hund

fy fan för såna människor. det e dom som förstör för alla oss andra som lägger ner x antal timmar om dagen för att får en lugn/lydig och social hund. inte konstigt att det finns så många människor som e rädd för kamp/"farliga"hundar. tycker att man ska införa ett körkort för alla hundägare där man får lära sig att man inte kan hantera hunden som en leksak som man kan tröttna på efter ett tag!
 
Sv: Idiot med hund

Det här gör mej GALEN... äger själv en amstaff tik o har haft hanne förut, dessa idioter ska bli av med sina hundar !! Jag älskar den här rasen, men man ska veta vad man har. De är individer som alla andra, hannen hade jag från valp, en riktigt glad skit, älskade alla han mötte. Nu gillar ju inte alla att det kommer 32 kg muskler dundrande o vill hälsa... ( min mamma satt ofta som ett frimärke i dörren, tur att hon hunnit stänga den bakom sej ! ) så koppel o koll måste man iallafall ha. Tiken är en omplacering o kräver ett helt annat sätt att handskas med. Det är inga j-a vapen elr leksaker, (det är inga hundar för övrigt), o kan man inte annat än gapa o skrika på sina djur o inte har ngt som helst tålamod ska man inte ha djur !

Jag förstår precis hur du känner, jag bir själv förbannad så det ryker ur öronen när jag ser någonting liknande!!!
Det ser så patetiskt ut och givetvis är det förbannat synd om djuren och raserna Pitbull, amstaff, staffe som har fått ett sånt ykte pga dessa idioter, det är tur att raserna har ett starkt psyke, för annars hade det varit hundattacker stup i kvarten med sånna fega och ostabila idioter till ägare.

Men sen finns det inget vackrare än att se en harmonisk amstaff/APBT/staffe ägare med hund.:love:
 
Sv: Idiot med hund

Jag blir med både ledsen och förbannad, en fin familjehund som kan komma att gå samma öde till mötes som många andra av de hundar som råkar ut för dessa labila människor som inte ska ha djur:mad:. Finns en del av dessa raser här i stan, antingen är det "tuffa" yngre killar eller just personer med missbruksproblem och när jag möter dom när jag går med min hund så knyter det sig imagen då jag är livrädd att de ska tappa hunden. Hundarna är aggressiva rejält i sitt kroppspråk och hänger i halsbandet med endast fokus på min hund:(. nte hundarnas fel då de formats till hur de blivit men jag fasar för den dagen någon av dessa råkar tappa kopplet och vågar inte tänka på hur det kan sluta.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Idiot med hund

Ja.. Fan, jag kände bara för o hoppa av hästen o rycka kopplet ur handen på han o ta hunden med mig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 224
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
22 156
Senast: Sel
·
Övr. Hund Så kom dagen när även vi råkade ut för lösspringande argsint hund. Min sambo hade vår 1 åriga Franke (10kg) i koppel när två lösa BC's...
Svar
14
· Visningar
1 474
Senast: Sel
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 311
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp