Bukefalos 28 år!

Import av häst

P

pony

Hejsan.

Sitter o kikar lite på hästannonser och hittade en väldigt intressant häst, den står dock i Tyskland. Därför undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av att importera hästar skulle kunna svara på hur det fungerar? Är inte intresserad av att åka och hämta med vår trailer utan vill hälst att hästen åker upp med en hästbuss, vilket företag ska man vända sig till? Någon som vet vad det kostar på ett ungefär, med ALLT inräknat såsom både själva transporten och t.ex. tull, skatter, tillstånd? (Är inte alls insatt i detta) :)
 
Sv: Import av häst

Sedan Sverige gick med i EU så är det inga andra kostnader än själva transporten. Beroende på var du bor i Sverige så skiftar kostnaden. Bor du t e x i Göteborgsområdet tippar jag på att en väl renommerad transportör tar ca 6-8 000 kr. MEN! Köp ingen häst utomlands utan att vara väldigt väl påläst. Risken är jättestor att du åker på en blåsning.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 484
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Ska börja med att säga att jag är ny på sajten, har följt en del trådar i bakgrunden och så men reggade mig precis nyligen. "Hej, jag...
Svar
16
· Visningar
4 790
Senast: Macken22
·
Hundavel & Ras Jag och sambon har bestämt oss för en ACD. Men den rasen är ju ovanlig här i Sverige och vi har kontaktat majoritet av uppfödare och det...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 324
Senast: muppia
·
Ekonomi & Juridik Ja som en del vet så kommer jag att importera en häst i vår. Och nu är frågan om jag ska köra sträckan Stockholm-Ljungby själv eller...
2
Svar
23
· Visningar
2 652
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp