Bukefalos 28 år!

Ingen uteritt idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade tänkt rida ut idag men när jag kom till stallet möttes jag av informationen att det skulle vara jakt i hela skogen fram till 15:00.

Aj, fasen.

Det var bara att lägga ner den planen och rida på banan i stället. Precis när jag tagit ut pålle ur hagen small ett skott och han blev nervös. I stallgången såg han inte heller så cool ut som han brukar. På väg ut kändes han laddad och jag undrade lite hur det skulle gå.

Det gick faktiskt riktigt bra. Han koncentrerade sig på mig och gjorde sitt bästa så jag får vara nöjd. Skänkelvikningarna gick bättre än förut och vi fick till några skapligt bra galoppfattningar också även om jag ibland undrade lite vad han gjorde med benen. Han är ju varmblod så en bra galopp kommer inte automatiskt, åtminstone inte på ridbanan. Vid några tillfällen kändes den dock helt okej.

Efter passet tänkte jag rida ut en sväng för klockan hade passerat 15 men det blev ingenting med det. Hästarna i hagen var oroliga (och hade varit det ett bra tag) och tydligen var det något längre bort som de inte tyckte var okej. Vi kom bara en bit från stallet, sedan var det tvärstopp. När jag bara kunde få fram honom några steg i taget så tyckte jag det var lika bra att gå hem igen. Så jag passade på att vända honom hemåt när jag fått honom att gå fram några steg. Det gick bra att gå hem men det var många spöken på stallplanen idag.

--

I morse var jag också till stallet med hopphästarna och hängde med på morgonrutinerna. Det som verkar svårast är att veta vilken mat som ska ges till vilken häst eftersom alla byttor och kassar är omärkta.

--

Jag anmälde mig till dressyrkursen för några dagar sedan och idag bestämde jag mig för att gå hoppkursen också. Så jag åkte till ridskolan på vägen hem och anmälde mig till den också. Jag kunde inte hålla mig. :d
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: Coras star
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp