Bukefalos 28 år!

Inredning och prylar till katten i hemmet! (bli med katt)

Sv: Inredning och prylar till katten i hemmet! (bli med katt)

Fast mjaus blötmat är ju ett av de bättre märkena.
 
Sv: Inredning och prylar till katten i hemmet! (bli med katt)

Och torrfodret sägs väl vara lika bra (dåligt) som royals ...
 
Sv: Inredning och prylar till katten i hemmet! (bli med katt)

Glöm inte leksaker! En laserpekare tror jag är roligt för katten och stökar inte ner! Jag tänkte köpa en så snart jag är i stan.

Jag köpte en billig toalåda på Citygross för bara 169, den har tak och den är neutral med lugna färger. Höga kanter på lådan och tom nåt kolfilter man kan sätta i taket. Tycker den funkar bra. Men det finns oxå lådor som man slipper ta hela locket av när man ska "mocka". Man bara fäller upp hela fronten. Smart.

Fast jag vill ha en Modkat för att den är så snygg och att alla smulor från kattens tassar ska trilla ner i lådan istället för att hamna på golvet framför lådan. Får väl sätta den på "spara till" listan ;)

Bra tips att ha en dörrmatta eller badrumsmatta framför så kattsanden hamnar där om du inte gillar damsuga.
 
Sv: Inredning och prylar till katten i hemmet! (bli med katt)

Men det finns oxå lådor som man slipper ta hela locket av när man ska "mocka". Man bara fäller upp hela fronten. Smart.

En sån har jag, supersmidigt!
Ser ut såhär (fast min är grå istället för rosa), man "viker upp" ingången+det färgade på toppen:
7030179-origpic-f91822.jpg_0_0_100_100_189_189_80.jpg


Cat It kommer den ifrån
 
Sv: Inredning och prylar till katten i hemmet! (bli med katt)

:rofl:
Jag har ju en sån där men har inte vetat om att luckan går att fälla upp. Nu vet jag :idea:
 
Sv: Inredning och prylar till katten i hemmet! (bli med katt)

Nej. Fungerar kattens mage på billig mat är det ju bara att gratulera. Då är det inget problem. Men vi rekomenderara det inte.

kl

Mjaus burkmat är piss. Den i tetrapack är ok.
 
Sv: Inredning och prylar till katten i hemmet! (bli med katt)

Tetramaten innehåller ju socker? Sen när behöver katter socker?
 
Sv: Inredning och prylar till katten i hemmet! (bli med katt)

Öh, nej? Mjau tetra (om det är dom du menar) innehåller inget socker.
 
Sv: Inredning och prylar till katten i hemmet! (bli med katt)

Jag kan nästan svära på att jag läst på tetrorna att det stått socker i innehållsförteckningen, och en snabb googling bekräftar att det åtminstone varit socker i tetrapacken förut. Men dom kan ju ha tagit bort det.

Sen läste jag även något om att det ska ha varit så lite socker att det inte spelat någon roll, men jag vet inte hur mycket socker det är/var i dom heller, så det kan jag inte säga något om.
 
Sv: Inredning och prylar till katten i hemmet! (bli med katt)

Vad är det i mjaus burkmat som gör att den är dålig? Vad jag kan utläsa ifrån innehållsförteckningen så är den bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp