Bukefalos 28 år!

Inredningstips!

nyponros

Trådstartare
Undrar om ngn vill ge mig tips på vad jag kan inreda mina marsvinsburar med ytterligare?
Vill inte att de ska ha tråkigt tiden de spenderar i buren, så kanske ngt som kan aktivera dem eller annat?
Än så länge innehåller den:
Stenar i olika former
Två hus
En stor kruka
En liten kruka
två matskålar
En liten hylla att gömma sig under eller klättra på
Grenar
Liten flyttbar grönsaks/mathållare gjord som en boll med pingla längst ner:angel:
åså vatten såklart.
Ni får gärna visa upp era egna burar för lite inspiration:)


Här kommer den:

Svinbilder006.jpg

Liten översikt

Svinbilder008.jpg

Lådan

Svinbilder007.jpg

Stora buren


Om ngn undrar så har de vanligtvis hö/gräs i buren också, men den var nystädad när jag fotade så det hade inte hunnit ner än:)
Just det, en boll har de att putta runt på också!

Så, tipsa mig!
Det känns som att de har så tråkigt när de är ensamma...

jag kan tyvärr inte ha dem lösa på golvet hela dagarna, annars hade jag gärna gjort så.
 
Sv: Inredningstips!

jag har en tegelsten, en såndär med hål i där jag gömmer mat ibland :idea: fast jag behöver också tips, för mina marvin är så lata :o
 
Sv: Inredningstips!

Ah, en sådan ahr jag varit ute efter länge!
Vart har du fått tag på den?
 
Sv: Inredningstips!

dom verkar ju ha massor att göra ^^
jag har tomma toarullar, tennisbollar, små gosedjur och handdukar i några av mina kaniners burar :p
 
Sv: Inredningstips!

Toarullar..vad gör de med dem?
Kanske kan man lägga mat i så de får lite att göra?
När jag hade en vanlig 100 bur med galleröverdel tillsammans med lådan satte jag en pinne mellan gallren på lagom höjd, och hängde sedan upp toarullar i snören från dem, och la i godis och grönsaker så de hade lite att plocka med.
Nu har jag inget att fästa den anordningen i dock...

hur gör du med handdukarna?
kanske att man kan hänga upp en på lagom höjd ngnstans som ett tak för ett litet krypin?

Jo, endel har de ju, men jag tycker det är så svårt eftersom marsvin inte är lika lätta att aktivera som typ hamster, gerbil osv.
de ser ut att ha så tråkigt!
men de är ju iaf flera stycken, och kan röra sig mellan olika ytor...

Jag har funderat på ngn typ av litet Ahinder (som finns i agilityn;) )
Aom de kan klättra på och gömma sig under...
Sen kan man ju ha rör...

Vilka grensorter är giftiga för marsvin, ngn som vet?
 
Sv: Inredningstips!

tja, vi hade en hel hög staplade bakom huset när vi köpte det :D

Men annars har jag också haft rör i tjockarepapp sär dom kan springa igenom. Jag har också haft handdukar som "hängmattor". Man binder ihop ändarna och hänger upp dom i ett hörn (inte för högt upp). Marsvinen älskar det!
 
Sv: Inredningstips!

kaninerna tar toarullarna i munnen och slänger iväg dom eller bara rullat omkring dom :p

jag har handdukarna på marken bara.. dom gillar att gräva i dom
 
Sv: Inredningstips!

Ja, papprör har jag också haft, men fick byta väldigt ofta eftersom de rackarna satt och kissade i det jämt:angel:

Hängmattan lät ju jätteroligt!
Ska se om jag kommer på ngt sätt att fixa det, jag har ju inget galler att fästa i...

Tack för tipset:)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter *host harkel* Gjorde ett album med bilder på våran tomt, vi har bott här sedan 15 maj. Säljarna av huset har planterat buskar, träd...
Svar
17
· Visningar
1 959
Senast: Mammadutt
·
Övr. Djur Vad har ni för djur och vad har ni för burar/inredning till de? Själv har jag en egentillverkat inhägnad till Lurvas (marsvin) och...
Svar
5
· Visningar
1 488
Senast: Pyrusan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp