inspirationsbilder...

Det är någon bukefalist som har ett helt bedårande litet stall till sina småponnyer, det ser nästan ut som en liten lekstuga. Minns dock inte vem.

Återkommer med bild någon gång när mitt stall är någonstans närmare färdigt, kanske inte så kul att glo på ett bygge liksom.
 
PM:a så får du länk till min blogg för två bilder på egenbyggda boxar. Annorlunda design. Min design och gubbens bygge.
 
Det är någon bukefalist som har ett helt bedårande litet stall till sina småponnyer, det ser nästan ut som en liten lekstuga. Minns dock inte vem.

Återkommer med bild någon gång när mitt stall är någonstans närmare färdigt, kanske inte så kul att glo på ett bygge liksom.

Är det inte @tesora du menar?
 
Det är någon bukefalist som har ett helt bedårande litet stall till sina småponnyer, det ser nästan ut som en liten lekstuga. Minns dock inte vem.

Är det mitt du menar? :o:)

Såhär blev mitt bygge!

1618452_10202320555234033_2120194995_n.jpg

1619231_10202320556714070_152253683_n.jpg

1506954_10202320566594317_897280853_n.jpg

1780647_10202320569594392_1884020676_n.jpg

1795782_10202320560394162_1644486464_n.jpg
 
@Cita Ja det var ditt :love: Det är helt underbart. Minns att jag såg det någonstans här på buke för ett bra tag sen och jag har inte glömt det än :D
 
Ingen mer som har nån bild?

Vi håller på att bygga stall, funderar på om fronterna på boxarna ska vara helt i tegel eller om jag ska putsa och bara ha en tegelkant. Sen kan jag inte bestämma mig för hur dörrarna ska se ut. Så behöver lite inspiration!
 
Ingen mer som har nån bild?

Vi håller på att bygga stall, funderar på om fronterna på boxarna ska vara helt i tegel eller om jag ska putsa och bara ha en tegelkant. Sen kan jag inte bestämma mig för hur dörrarna ska se ut. Så behöver lite inspiration!
tänk på att tegel är ganska klent mot en häst som verkligen vill ut eller bara har en klåda på rumpan. vet hästar som vält både helt nya och äldre tegelväggar. dvs armera ordentligt och gör den extra tjock. + ha träpanel på insidan för att minska risken för fula sparkhål i putsen ;).
Och sen så är det bra med extra stor boxdörr, om en häst dör i boxen så är det svårt om man inte kan ta ner väggen.

Och rent estetiskt tycker jag att en tegel klack i botten och högst upp och resten putsat är finast ^_^. Blir för mycket blurr med bara tegel och för tråkigt med helt putsat.
 
tänk på att tegel är ganska klent mot en häst som verkligen vill ut eller bara har en klåda på rumpan. vet hästar som vält både helt nya och äldre tegelväggar. dvs armera ordentligt och gör den extra tjock. + ha träpanel på insidan för att minska risken för fula sparkhål i putsen ;).
Och sen så är det bra med extra stor boxdörr, om en häst dör i boxen så är det svårt om man inte kan ta ner väggen.

Och rent estetiskt tycker jag att en tegel klack i botten och högst upp och resten putsat är finast ^_^. Blir för mycket blurr med bara tegel och för tråkigt med helt putsat.
Ja de lutar åt tegel längst upp, kanske i klacken med har inte tänkt på de innan. Vi ska murra med cementblock och kommer antagligen sätta en gummimatta i min häst box eftersom hon är glad för att göra allt man inte ska Stallet kommer bara användas vid behov då hästarna går på lösdrift annars.

Ja, de är ju bra med stora dörrar då. Får fundera lite på hur stora!
 
Jag vill också se en massa bilder! :love: Roligt med projekt, förhoppningsvis blir det bygge för mig också framöver. :)
 

Liknande trådar

Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 110
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Stall Kungsgården i Stockholm har sedan ett par år tillbaka ett samarbete med Ekerö kommun och Närvaroteamet där de tillsammans skapar...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 232
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Jag blir tokig på att aldrig få ha någonting ifred. 4 åringen är på precis allt! Har jag någon form av papper framme så ritas det på...
Svar
8
· Visningar
1 443
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp