Instruktioner inför flyttstädning?

Líf

Trådstartare
Vi ska flytta och har således beställt flyttstädning. I instruktionerna inför städningen står bl a att om man vill ha städat runt/bakom/under el/vatten-installationer som tvättmaskin, jacuzzi etc så måste man koppla bort dessa från el och vatten. Har aldrig behövt det vid tidigare flyttstädningar så undrar om det är normalt att behöva göra det?

Känner att det komplicerar till det hela eftersom jag skulle behöva koppla in och provköra alla installationer efteråt för att kontrollera ev läckage. Vad har ni för erfarenheter i frågan? Tänkte kolla upp en annan städfirma och höra vad de kräver.

Med vänlig hälsning Lif
 
Sv: Instruktioner inför flyttstädning?

Beror på om det är en fast instalation eller inte.
Som regel är dra ut kyl/frys spis tvätt och torktumlare från väggen (så länge det inte inbyggnads grejer) och gör rent vägg golv bakom samt baksida och sida på vitvarorna.
Om man har typ jacuzzi,gör rent jetten (typ tablett eller flyttande fyll karet med vatten å låt gå).
Går sidor att ta loss gör det och gör rent under...
Man behöver inte ta loss befintliga vvs instalationer. (tvättmaskin/diskmaskin) Men se till att det blir rent under.

Har en gång i tiden flyttat in i en till synes ren lägenhet.....:meh:
Fy aber.... Hade en sån där viktig liten pappers lapp som självklart halkade ner i skarven mellan spis och bänk.... När jag såg hur det såg ut där...:yuck::yuck::yuck: Det var bara till att storstäda hela lägenheten...
Ni vill inte veta hur det såg ut under badkaret........ Man vill inte hitta gamla underkläder under sitt badkar, inte när dom inte är ens egna. Har aldrig varit och kommer aldrig bli..........
 
Senast ändrad:
Sv: Instruktioner inför flyttstädning?

Just därför har jag tagit bort badkarsfronterna för gott, det ska gå att städa lätt. Rörmokaren som kom häromdagen blev väldigt glad.
 
Sv: Instruktioner inför flyttstädning?

Tack för svar!

I instruktionerna står tydligt att tvättmaskin, jacuzzi etc helt ska kopplas bort från el och vatten för att det ska städa under/runt. Dvs jag måste lossa slangar o dyl (och egentligen ska det väl vara en fackman som kopplar dit dem igen om det ska vara försäkringsdugligt, och inte jag själv). Har aldrig varit med om att det har behövts? Ringer nog någon annan firma..
 
Sv: Instruktioner inför flyttstädning?

Tycker det låter väldigt konstig, jabbar själv med städ och inte hört det förut, konstig firma ;)
 
Sv: Instruktioner inför flyttstädning?

Även jag jobbar som städis och några sådana krav har jag inte hört om. Allt sånt skall nog göras av fackman (tänker på bubbelkoppen). Ring du till en annan firma. Frosta ur frysen innan du flyttar, det gör vilken städfirma som lycklig;)
 
Sv: Instruktioner inför flyttstädning?

Kl

Tack för alla svar, ni har bekräftat det jag tänkte. Det får bli en annan firma!:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp