Bukefalos 28 år!

Inte behörig?!

Soofia

Trådstartare
Trådarna bara försvinner. Igår la jag upp en tråd som jag själv skrev på flera gånger och andra kommenterade. Sedan idag finns den inte kvar, varken som tråd jag skapat eller inlägg. Det kommer upp ett felmeddelande om att jag inte har behörighet att nå den tråden?! Samma sak har hänt när jag svarat på andra trådar. Vad gör jag för fel?
 
Sv: Inte behörig?!

Tråden är borttagen, troligen stred den mot forumreglerna. Har du kollat igenom reglerna för det forum du postade tråden på?
 
Sv: Inte behörig?!

Ja, och jag tyckte inte det stred mot det på ngt sätt, skrev i hästvård och frågade efter tips om hur jag får upp min häst i vikt. Ngn rekommenderade ett foder, är det pga det, att det räknas som reklam eller?
 
Sv: Inte behörig?!

Frågan flyttades nog till Foder, och läser du i Foders regler så är det inte tillåtet att efterlysa förslag på foderstater då det är en tjänst som köps.
 
Sv: Inte behörig?!

Hmm.. Inte för att lägga mig i.. Men ska man inte ens få fråga efter tips om foder för att upp hästen i vikt utan att det ska räknas som en foderstat??? Det förstår väl alla vettiga hästmänniskor att göra en foderstat häröver är inget vettigt...
Men att fråga om råd och tips är väl hela idén med forumet? Eller??
 
Sv: Inte behörig?!

Nu är jag inte insatt i vad som hänt tidigare här, men som svar på din fråga.
Generella frågor om foder är helt ok. Frågor om hjälp med foderstat till en specifik häst är inte ok. Det är lite av en blandning av en efterlysning och en förfrågan om en tjänst.

Viktigaste anledningen till att frågor om foderstater till specifika hästar inte längre är ok är för att väldigt många av användarna på foderforumet ville ha bort dessa frågor då de gjorde foderforumet väldigt trist. Generella frågor som rör mer än en eller ett fåtal personer leder normalt till mycket trevligare och lärorikare diskussioner.
 
Sv: Inte behörig?!

Okej! Det låter ju bra. Nu vet jag inte heller specifikt vad det var så jag ska inte säga för mycket. Men jag kan tänka mig att linjen mellan råd om foder och foderstat väldigt ofta kan vara ganska hårfin.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 445
Senast: Gunnar
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Happimess
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 774
Senast: LiviaFilippa
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp