Bukefalos 28 år!

Intensivkurser körkort - uppkörning?

Idas

Trådstartare
Hej hej!

Jag funderar på att gå en intensivkurs i två veckor för att ta körkort, i stockholmsområdet.

Problemet är att det inte finns några uppkörningstider förrän i mitten av september.
Om jag går en kurs i slutet av juli måste jag ju vänta nästan 2 månader till uppkörning.. :crazy: Självklart kan det komma avbokningar och så men det känns ju dumt att förlita sig på att det ska hända.

Hur gör man? Har körskolorna företräde på något vis när det gäller uppkörning efter intensivkurser?
 
Sv: Intensivkurser körkort - uppkörning?

Jag sitter i just din sits. Tog en intensivkurs v 20, gjorde Halkkörningen en vecka efter och sen teorin dagen därpå.
Fick en uppkörningstid 3 dagar efter teorin, men kuggade på rondellerna.

Har efter mycket möda och stort besvär fått tag på en tid i Halmstad om ca 1 vecka. För att klara denna har jag fått boka ytterligare lektioner för att känna mej helt säker på det hela.


Så mitt råd är att antingen chansa att det dyker upp tider, för det gör det om man kollar/ringer ofta och är lite flexibel med ort för uppkörning.
Eller så väntar du helt enkelt till i höst.

Jag hade nog chansat på alternativ ett!
 
Sv: Intensivkurser körkort - uppkörning?

Precis det där råkade jag ut för när jag tog körkort, för snart tre år sedan. Körskolan som hade intensivkursen jag gick på hade bara ett antal bokade uppkörningar och fick inte något företräde. Så jag skrev teorin i augusti och körde upp i slutet på september. Om du har möjlighet kan du åka till en stad i närheten, där brukar inte köerna vara lika långa som i Stockholm. Har vänner som åkt till Västerås/Gävle/Södertälje etc, det är ju inte så långt. Lycka till :)
 

Liknande trådar

Äldre Hej Buke. Just kommit hem från körskolan och är nästan gråtfärdig. Glad i hågen åkte jag dit och förväntade mig att efter lektionen...
2
Svar
33
· Visningar
7 799
Senast: Landsbygds
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 522
Senast: Hoppsin
·
Övr. Hund Hej! Vi har efter mycket funderande och övervägande kommit fram till att det är en hund som saknas i våran familj;). Nu står vi här med...
2
Svar
26
· Visningar
4 874
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp