Bukefalos 28 år!

Internationella familjer!

Sv: Internationella familjer!

Jag ar svensk och gift med en australiensare. Vi bor med var dotter i Australien. Vi hade val inga storre diskussioner om barnuppfostran innan vi skaffade barn. Det var val mer jag som ville ta hand och uppfostra min svensk da jag tyckte det var bast. Men under loppet sa har det blivit en blanding, man maste ju kompromissa och ibland ar det svensk sattet inte det basta. Jag tanker ofta att det ar inte samre har bara annurlunda.

Jag pratar svenska med dottern och min man engelska, jag och min man pratar engelska sinsemellan. Mitt mal ar att hon ska bli tvasprakig och jag vet att det ar upp till mig att hon blir det. Vi gar pa svenska kyrkan lekgrupp varje torsdag och nar hon blir gammal nog sa ska hon ga pa svenska skolan (lordagar)

Jag ar inte mycket for traditioner utan forsoker fira de svenska hogtiderna. Vi har ju tur med svenska kyrkan har i Melbourne, de har oftast nagot man kan ga pa under hogtiderna.

Mina svarforaldrar respekterar an sa lange hur vi uppfostrar var dotter och lagger sig inte i, vilket ar skont.

//Krusan
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 027
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 070
Senast: TinyWiny
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 630
Senast: alazzi
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 145
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp