Bukefalos 28 år!

Jacka med reflexer

Silver Girl

Trådstartare
Någon som har tips om en bra reflexjacka? Det behöver inte vara den varmaste vinterjackan men den ska tåla väder och vind då jag ska ha den till hundpromenader.

Krav är att den ska gå ner över rumpan och ha fyra fickor som alla går att stänga (dvs knapp eller dragkedja).

Plus är om det dessutom finns en innerficka och den inte är klassiskt gul eller rosa.
 
Titta bland butiker som säljer arbetskläder. En "parkas" av varseltyp borde fylla dina önskemål? Även om du inte gillar "klassiskt gult" (vad nu det är)??

Annars - googla parkas och reflex
 
Jag älskar min fristad vinterjacka, tyvärr är den gul och sidofickorna går inte att stänga :( men jag är inne på min andra jacka, används flitigt hela vintrarna!
 
Även jag väljer i första hand "vanliga" arbetskläder för fritidsbruk, och väljer i första hand också Fristad av flera anledningar. Har en arbetsjacka av pilotmodell med dragkedjefickor och isydda smala men överraskande effektiva reflexer, som hållit utmärkt i närmare tio år. Den är rätt kort men deras nuvarande modell på samma tema går ner över rumpan.
 
Överkonsumera reflexspray på valfri annan jacka? Annars tycker även jag att arbetskläder oftast tickar alla boxarna. Och klassiska varselplagg syns man onekligen bra i :D

Finns ju en del grå jackor också (helt i reflex) men de har jag bara sett i sportjackemodell, dvs går ej över rumpan.
 
Jula har en modell i grått, om man inte vill ha varsel

902771.jpg
 
Titta bland butiker som säljer arbetskläder. En "parkas" av varseltyp borde fylla dina önskemål? Även om du inte gillar "klassiskt gult" (vad nu det är)??

Annars - googla parkas och reflex

Det flesta jag hittade vid googlande var gula och rosa, det var mest så jag menade - att de flesta verkar vara i dessa färger.
 
Det flesta jag hittade vid googlande var gula och rosa, det var mest så jag menade - att de flesta verkar vara i dessa färger.
Arbetsjacka i ROSA :eek: :eek: :eek:
Låter opraktiskt.

Edit: jag googlar och googlar. Hittar inga rosa arbetsjackor eller vinterjackor med reflex som är rosa. Har vi olika google.....:D
 
Vi handlar kläder hos wexman .Billiga och bra kläder . Vi brukar handla olika kollektioner då dom har en för var årstid .Får en hel säck medkläder , jacka byxa underkläder och allt man behöver för lite mer än en fristadsjacka kostar på byggen här
 
Taigas Edmonton marinblå är den snyggaste fritidsjacka jag haft. Sitter bra, sitter snyggt, halvvarsel. Syns på rejält avstånd. Men DYYYYYR.

Den såg ju bra ut. Om den håller länge är den i en prisklass jag kan tänka mig. Men det här med storlekar och handla på nätet... Jag är kort men bred över rumpan vilket gör att alla modeller inte passar.
 
Senast ändrad:
Jag gillar ju Didrikson om man vill gräva djupt i plånboken. Bra funktioner, bra passform, hållbara.
Har du någon modell med reflexer att föreslå? Hittar bara till barn med reflexer.
Vet att en butik här har det märket och nog kan ta hem så man får prova om de inte har just den modellen hemma.
 
Har du någon modell med reflexer att föreslå? Hittar bara barnjackor.
Vet att en butik här har det märket och nog kan ta hem så man får prova om de inte har just den modellen hemma.
Har du Jula i närheten? De har en del kläder till rimliga priser tänkta för jobbare. Jag har haft ett gäng olika plagg från dem för stallarbete. Rymliga och med passform för att kunna röra sig. Och reflexer.
 
Har du någon modell med reflexer att föreslå? Hittar bara barnjackor.
Vet att en butik här har det märket och nog kan ta hem så man får prova om de inte har just den modellen hemma.

Attans, verkar bara vara Niki som har reflex numera. Och den fyller inte dina övriga kriterier. Och snålt med reflex.
 
Har du Jula i närheten? De har en del kläder till rimliga priser tänkta för jobbare. Jag har haft ett gäng olika plagg från dem för stallarbete. Rymliga och med passform för att kunna röra sig. Och reflexer.
Ja, har tänkt kolla där, men har de mest herrmodeller (ser ut så på nätet) så brukar de bli för långa i armarna om de ska gå om rumpan.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
664
Senast: Fiorano
·
Kläder & Bli fin Jag blir tokig på regn/skalkläder som lovar en massa som sedan inte uppfylls. Jag är trött på att bli dyngsur i ett åskoväder på en...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 827
Senast: Kirre
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 434
Senast: Calmiche
·
Utrustning Nu när det äntligen börjar kännas som att våren är på väg plockade jag fram min tunna ridjacka bara för att konstatera att det...
Svar
15
· Visningar
1 402
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kyltäcke/ kylfilt
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp